Pe Basescu l-au intrebat?
(1) Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru si numeste Guvernul pe baza votului de incredere acordat de Parlament.
(1) Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru, in urma consultarii partidului care are majoritatea absoluta în Parlament ori, daca nu exista o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate in Parlament.
Cu alte cuvinte:
Presedintele desemneaza candidatul pentru functia de prim-ministru (Calin, Mircica si iStolo, se aude?).
In urma consultarii partidului care are majoritate absoluta si nu neaparat din randurile acestui partid. Daca nu exista majoritate absoluta, in urma consultarilor cu toate partidele parlamentare.
CONSULTA, consult, vb. I. 1. Tranz. A întreba, a cere o parere, un sfat; a lua avizul unei persoane autorizate.
In Constitutie nu exista obligativitatea de a numi o anume persoana. Chiar daca PSD va avea 55% din voturi asta nu inseamna ca Presedintele e obligat sa-l desemneze pe pesedistul x ci orice pesedist (desi nici aici nu exista o obligatie clara de a numi un candidat din randurile partidului catigator, ci doar obligatia de a consulta partidul cu majoritate absoluta).
O Constitutie perversa, facuta pentru Iliescu si Nastase. Pesedistii ar trebui sa fie mandri ca Basescu le-o trage cu arma lor. Caci, la toamna, doar un un singur om va dansa in politica romaneasca, si acela e Basescu. Cine are impresia ca Basescu se va intimida si nu va sti sa castige sprijin popular pentru deciziile sale, se inseala.
Iar lui Calin, Mircica si iStolo nu le ramane decat sa-si depuna CV-urile si scrisorile de intentie la registratura Cotrocenilor.
24 Responses to Pe Basescu l-au intrebat?
Leave a Reply Cancel reply
Ultimele comentarii
Categorii
- Bleenisme (115)
- D'ale mele (281)
- Diverse (142)
- Externe (1)
- Istoria lumii (1)
- Madame Blogary (20)
- Media (117)
- Muzica filme (2)
- Occident (2)
- Personale (5)
- Politică (468)
- Recomandari (6)
- Special (3)
- TOAW (17)
- Trolli (1)
Arhivă
- December 2011 (4)
- November 2011 (18)
- October 2011 (4)
- September 2011 (15)
- August 2011 (39)
- July 2011 (53)
- June 2011 (12)
- May 2011 (6)
- March 2011 (1)
- February 2011 (1)
- January 2011 (18)
- December 2010 (7)
- November 2010 (7)
- October 2010 (13)
- September 2010 (2)
- August 2010 (8)
- July 2010 (48)
- June 2010 (8)
- May 2010 (9)
- April 2010 (6)
- March 2010 (8)
- February 2010 (8)
- January 2010 (18)
- December 2009 (90)
- November 2009 (57)
- October 2009 (47)
- September 2009 (35)
- August 2009 (80)
- July 2009 (63)
- June 2009 (44)
- May 2009 (15)
- April 2009 (61)
- March 2009 (63)
- February 2009 (46)
- January 2009 (39)
- December 2008 (96)
- November 2008 (60)
- October 2008 (52)
- September 2008 (27)
- August 2008 (32)











Se pare ca ei nu vor sa inteleaga:
Liberalii nu s-au arătat îngrijoraţi de rolul jucat de şeful statului în desemnarea premierului. Bogdan Olteanu, preşedintele Camerei Deputaţilor, s-a declarat convins că PNL va găsi o majoritate parlamentară pentru Tăriceanu. „Nu PDL va desemna primul- ministru. Acesta e desemnat de o majoritate parlamentară care-l propune preşedintelui, preşedintele îndeplineşte un act formal de adresare către parlament şi majoritatea îl consacră“, a comentat Olteanu.
Desemnarea nu e un act formal. Nu partidele parlamentare il consulta pe Presedinte si ii cer sa ia act de decizia lor ci este exact invers. Declaratiile lui Bogdan Olteanu sunt menite sa incurajeze simpatizantii liberali si, mai ales, posibilii sponsori (mai de voie, mai de nevoie), alesi locali si reprezentanti ai functionari ai statului.
Da, si eu cred ca, oricum ar fi rezultatele alegerilor, tot in mina lui TB sta viitorul guvern. Asta daca PSDNL nu o vor pune de un nou puci, ceva in forta si semilegal.
Chair daca, in cel mai rau caz, PDL iese pe locul 3, TB poate numi un psd-ist gen Puscas,care sa ia din psd si pdl ce au mai bun.
Nu va avea chef noul parlament sa voteze contra, dupa un asa VU obositor si costisitor.
Poate numi premier chiar si pe cineva care nu e in parlament, nu?
Nu este obligatoriu ca persoana desemnata sa fie membra de partid, cu atat mai putin carui partid sa apartina. Si nici ca trebuie sa fie parlamentar.
Ok. E ora magica. Noapte buna.
Sa treci pe la Mihnea, are o propunere interesanta. Poate te bagi.
Ba si PSD are o arma in aceasta confruntare: santajul cu alegerile anticipate. De alegeri anticipate va fi acuzat Basescu iar PSDul va castiga cateva procente doar pe aceasta tema. O numire gen Macovei ar fi cea mai buna solutie in caz de majoritate psdist-pnlista.
PS
Iar discursul lui Bogdan Olteanu cere un obraz gros, foarte gros, ceea ce nu ii lipseste individului.
Nu prea cred ca merge santajul PSDNL cu alegerile anticipate.
1. Am mai spus, dupa VU nu mai are chef nimeni sa o ia de la capat.
2.Daca TB face un guvern “beton”, asa cum n-a avut RO in 18 ani,iar PSDNL il respinge, cine va avea de pierdut?
Mai exista un scenariu ante-alegeri, care e si cel mai periculos.
anonim 1:
daca asa se interpreteaza Constitutia, si nu am nici o indoiala ca asa va fi interpretata si de srful statului imi pun intrebarea : ce rost mai au alegerile, daca seful cheama la guvernare pe cine vrea muschii lui ?
Pesedistii vor ameninta intr-adevar cu alegerile anticipate (chiar daca nu le vor si nici nu sunt dipsusi sa le faca) doar pentru a-i forta mana lui Basescu. In conditiile in care siguranta obtinerii unui mandat a scazut odata cu schimbarea sistemului de vot si avand in vedere cheltuielile de campanie (un subiect foarte discutat zilele astea) nimanui nu-i convin alegerile anticipate. Pe de alta parte nici Basescu nu poate profita in mod absurd de aberatiile Constitutiei (in cazul in care PSD, de exemplu, ar avea majoritate absoluta) insa in conditiile in care PDL va avea cel mai mare numar de voturi si implicit de parlamentari (previzibil, dealtfel) Basescu va desemna orice prim-ministru va dori el (atentie, nu sunt convins ca Basescu va desemna un prim-ministru din cadrul PDL). Eu cred ca se va merge pe o guvernare PDL-PNL, eventual cu MR Ungureanu prim-ministru. Suspendarea nu cred ca mai e o optiune, si-au ratat sansa o data.
Ideal ptr PDL ar fi sa obtina in jur de 45% si sa guvenreze impreuna cu UDMR.
@anonim1
Intreaba-i pe Iliescu, Nastase si Iorgovan.
Dealtfel, daca Basescu ar gandi asemeni PSD-PNL-PC-PRM-UDMR cand cu suspendarea, ar putea intr-adevar sa duca interpretarea Constituiei la absurd. Din moment ce ei au facut-o odata, de ce nu ar face-o si el?
Am aratat posibilele interpretari ale unei Constitutii absolut cretine, nu am spus ca Basescu va merge pana la capat cu absrudul, asa cum s-a facut in aprilie 2007.
anonim 1:-bleen
Nu ma astept din partea ta la raspunsuri gen ,,intraba-i pe” mai ales ca ,aceasta Constitutie a fost votata de Toate partidele in Parlament, deci aria interogatiilor, logic, e mai larga.Parerea mea ca 45% pentru PD-l este o aproximare prea optimista si in aceasta constatare nu intra antipatia mea pentru partid ,vei vedea ca am dreptate.Oricum, asteapta-te la un absenteism si mai mare decat la locale.
Bleen, ti-am spus ca exista si o rezolvare in cazul in care PSD cistiga alegerile , bineinteles sub 50%.Depinde si cine intra in parlament din partea psd. De aceea cred ca iliescu va avea “mare grija” sa intre cit mai multi oameni loiali lui.
Cit despre PDL -locul 1, parca am emotii cind vad cum “se misca” si cind stiu ce forte s-au coalizat impotriva lor.Nu sint asa sigura ca vor fi pe locul 1, mai ales la caricatura de VU pe care o avem.
@anonim
Toate partidele au votat actuala forma a Constitutiei insa aceasta apartine PSD-ului, care a impus votare acesteia dupa principiul Aprozarului: “Daca vrei un carton d eoua trebuie sa iei si o varza stricata, ramasa de la foametea din ’47″
Pesedistii au facut Constitutia dupa principiul aberatiilor compensatorii adica: “avem o aberatie aici, n-o scoatem, insa ca sa o echilibram, bagam o aberatie la fel de mare si dincolo”.
Scorul de 45% e unul optimist insa nu imposibil. Cand zic 45% ma refer la procentajul din numarul de voturi acordate partidelor care au trecut pragul (acesta se ia in considerare la stabilirea numarului de mandate, si nu procentajul obtinut din numarul total de voturi).
@Robin
E bine ca PSD si PNL s-au coalizat impotriva PDL. Acest lucru face alegerea mai usoare: PDL sau PSD-PNL?
Pe de alta parte, balmajeala incoerenta a lui Boc sau balbaielile lui Stolojan nu ajuta cu nimic PDL-ul.
anonim 1:
)si intuitia imi spune ca esti optimist.De regula, intuitia nu prea m-a inselat, dar… exceptia confirma regula
Bleen; Nu te contrazic cu procentajele pentru ca, desi te-ai straduit pe bloguri sa explici, eu tot nu am inteles exact cum se sta cu redistribuirea ,s-ar putea sa ai dreptate, vom trai si vom vedea.Eu nu imi bazez afirmatiile ca tine pe un suport logic si stiintific, sunt foarte intuitiva(trebuie sa fiu si eu ceva
La tine , macar , anonimul vorbeste frumos !
E , nu ma supar eu asa usor , ca si eu am anonimul meu ………. ehee
ca sa fie 45 trebuie muncit si nu stat acasa. si eu cred ca lumea nu prea are chef de vot si fraierii se vor inghesui la mici si bere. evident ca javra de iorgovan, fie-i smoala usoara, a inventat o constitutie blocata de ambiguitati, iar curtea constitutionala e un soi de n-ar mai fi. lumea voteaza basesu si psd fara sa gindeasca un pic. in analfabetismul politic in care traim programul de guvernare e irelevant pentru cei mai multi.
Ma tem ca incep sa se invirta norii amenintatori ai schimbarii Constitutiei cu scopul “Stop Basescu”.Ori au aflat ca asta era tema pe care o pregatea TB sa o dezbata in toamna.
@uhito
“lumea voteaza basesu si psd fara sa gindeasca un pic. in analfabetismul politic in care traim programul de guvernare e irelevant pentru cei mai multi”
True!
Nu e chiar asa de simplu. Textul Constitutiei este larg, dar interpretarea este stricta
)
Nu uita ce a decis Curtea cind a fost vorba de dreptul presedintelui de a refuza numirea unui ministru: cica poate refuza doar o data!!! Adica a adaugat la textul constitutional pt ca, cica, lipsea ceva! Ei bine, in situatia din articolul scris de tine, daca ar fi (si va fi) sesizata Curtea Constitutionala, sint sigur ca aceasta ar adauga la textul constitutional pe motiv ca… nu e suficient de precis, si sigur lipseste ceva!
@AV
Ai dreptate. Daca un paritd va obtine peste 50% Baescu va desmena prim-minsitrul dinr andurile acestui partid. Sa zicem ca ar fi impotriva bunului simt si al spiritului statului de drept sa faca asta. Cat despre spiritul Constitutiei, la cum arata aceasta astazi sunt convins ca nu are niciunul.
Erata: “ar fi impotriva bunului simt si al spiritului statului de drept sa faca altfel”..\