Ce ar trebui să facă PDL
Noi.30, 2008 în
Politică
- Să nu învinovăţească pe nimeni din afara partidului pentru această înfrângere. Nici alegătorii, nici adevrsarii, nici mogulii, nici media. Vina aparţine 100% PDL-ului şi lui Băsescu.
- LAST EDIT. Sau să-şi păstreze simţul măsurii şi să nu trateze PNL cu aroganţă, în cazul în care se confirmă victoria.
- Să iasă din logica “Singur împotriva tuturor, cu spatele la zid, mă lupt cu conspiraţii diavoleşti, puse la cale de oameni răi, răi, răi de tot.” E o logică de paranoici şi de retardaţi.
- Să elimine primarii din structurile de conducere ale partidului. Primarii şi preşedinţii de consilii judeţene să facă parte dintr-un organism separat, a cărui singură grijă să fie administraţia locală, nu strategia politică a partidului.
- Tehnocraţii să rămână tehnocraţi, buni economişti, sau administratori, sau funcţionari sau organizatori, sau miniştri. Negoiţă, Videanu, Blaga sunt zero ca politicieni.
- Prim-ministrul trebuie să fie în primul rând politician. Şi încă unul bun, capabil să convingă opinia publică, să canalizeze energii, să joace teatru, să râdă, să facă poante, să vorbească fără să se împiedice în propriile cuvinte, nu să facă armată cu miniştrii, să organizeze întruniri sau mai ştiu eu ce (pentru asta există consilieri). Prim ministrul e cel mai vizibil om al partidului şi deci trebuie să fie cel mai politician.
- Politicienii partidului sunt parlamentarii. Ei au drept de reprezentare, ei sunt cei care trebuie să convingă, să preia idei bune de la specialişti, societate civilă sau cetăţeni, să le popularizeze, să se lupte pentru ele, să folosească specialişti şi consilieri pentru a le da o formă, să apară în media, să ducă campanii, să lupte politic. Ei sunt cei care trebuie să aibă drept de decizie în partid şi trebuie să formeze structurile de conducere. Despre partea cu dormitul şi chiulitul din Parlament nu mai vorbesc, astea nici n-ar trebui să fie subiecte (personal cred că o să fac un catalog de prezenţă pentru Blaga şi Sulfina Barbu – cum dorm, chiulesc sau tac, îi bifez în catalog).
- Să facă un sistem de alegeri primare în partid. Să se renunţe la numirile pe criterii de gaşcă, pe încuscriri, să se reununţe la unchi, nepoţi, fiice sau alte neamuri. Politicienii care vor fi scoşi ăn faţă să fie validaţi prin votul tuturor membrilor partidului (sau chiar şi simpatizanţilor fără carnet de partid, în cazul alegerilor primare deschise)
- Să facă recrutare şi head hunting. Vechii gărzi îi va fi greu să accepte concurenţă şi intruşi în sectă, dar decât să te bată PSD-ul din 4 în 4 ani, e mai bine aşa. E dureros dar eficient. Să alerge şi să convingă, din casă în casă, din universitate în universitate, din liceu în liceu, din firmă în firmă.
- Să renunţe la temele impuse de Corul Îngerilor. Piaţa Universităţii, anticomunismul, Ioana d’Arc, Sfîntul ioan Botezătorul, Arhanghelul Lustraţie, CNSAS-ul şi antisecurismul sunt inadecvate. De fapt au crăpat şi sunt îngropate. Dacă nu mă credeţi, uitaţi-vă la rezultatele votului. Nu puteţi ţine un întreg curent politic prizonierul obsesiilor, nostalgiilor, laşităţilor trecute şi frustrărilor de tip PAC, PNŢ, GDS şi altele. Anticomuniştii se pricep la anticomunism, eroisme şi martiraje dar habar nu au cu ce se mănâncă capitalismul şi politica. Read my lips: Nu ne interesează.
- Să facă abstracţie de Băsescu. Băsescu nu există. Sau, mai bine zis, “dacă Băsescu nu ar exista, noi am putea strânge mai mult de 2-3%? Acest partid ar putea exsita şi face performanţă decentă fără Băsescu?”
- Băsescu e un excelent actor dar e un regizor de mâna a paişpea. E un Hagi al politicii: joacă magistral dar antrenează execrabil. Cînd e în teren câştigă fără probleme, când e pe banca tehnică, pierde cu o constanţă şi o regularitate ştiinţifice. Cu alte cuvinte, să se ocupe de strategii altcineva, eventual nişte oameni care ştiu cu ce se mănâncă şi care se pricep. Băsescu nu se pricepe la toate.
- Să se decidă dacă e de dreapta sau de stânga. Să fie sau struţ sau cămilă. Dar să fie ceva.
- Să aducă în faţă o nouă generaţie de politicieni. Câteva nume: Sever Voinescu, Theodor Paleologu, Ionuţ Popescu, Sorin Minea, Silviu Prigoană. Dacă vor confirma sau nu, vom vedea.
A fost ultima oară cînd am votat cu ochii închişi, de frica PSD-ului. PDL nu merita votul meu, Blaga şi Sulfina Barbu nu meritau votul meu. Am votat cu greaţă şi fără nicio convingere. Dar a fost ultima oară.
UPDATE. Cât despre strategia PDL de până acum, mă văd nevoit să citez din clasicul @nedormitul: “s-au bazat pe valul pro-băsescian de acu patru ani sau de la referendumul de demitere. au fost puşi în situaţia de a face singuri campanie electorală. nu au ştiut cum să procedeze. s-au masturbat uitându-se la poze porno cu charisma lui nea traian, iar rezultatul e cel pe care îl vedem.” Comentariul îl găsiţi pe blogul lui Ioan T Morar, aici.




Noiembrie 30th, 2008 at 23:10
sărumîna
Noiembrie 30th, 2008 at 23:34
A fost cel mai trist vot de l-am votat. Am votat ca si un bigot politic, habotnic basescian. Sunt total dezamagit, uff…
Noiembrie 30th, 2008 at 23:37
@AdiAdrian
Asta trebuie să se schimbe. Să nu mai votăm tot felul de tâmpiţi sub ameninţarea bau bau-lui PSD
Noiembrie 30th, 2008 at 23:44
Bravo Bleen,acum vreo doua zile,ii argumentam cu cateva din punctele expuse de tine,fiicei mele,de ce va pierde PDL alegerile.Acum cateva min am citit ca Videanu ar face si o alianta cu PSD,ca orice e posibil.Da de pamant cu votul meu util.Ce vor face in cazul asta politicienii tineri si onesti care au mers cu PDL?
Noiembrie 30th, 2008 at 23:49
@georgeta
Vor pleca la PNL. Cu tot cu alegători. Din pucntul meu de veder o alianţă cu PSD ănseană că PDL şi Băsescu ies din calculele mele de vot. S-ar putea să votez PNL şi candidatul acestuia la Preşedinţie, s-ar putea să nu votez deloc.
CÂnd nu ai de ales, te aliezi în ultimă instanţă cu PSD, când ai de ales între PNL şi PSD te aliezi cu PNL, fără nici cea mai mică ezitare.
Noiembrie 30th, 2008 at 23:58
Sunt de acord, cu cîteva amendamente.
De pildă, eu n-aş renunţa la cîteva teme “retrograde”, de pildă legea lustraţiei.
Nu văd de ce nu ar merge în paralel cu un discurs pragmatic, orientat economic.
Sau la anti-corupţie.
Apoi, eu cred că Băsescu e cel mai bun strateg al PDL.
Şi cred că PDL a pierdut pentru că PDL a jucat de capul lui, nu după al lui Băsescu.
Oricum, PDL trebuie împrospătat MASIV, şi nu cu peremiştii şi penegiştii care au pierdut.
Decembrie 1st, 2008 at 00:02
Declaraţia lui Videanu este INADMISIBILĂ, într-adevăr!
Argumentul cu îşi consolidează astfel poziţia de negociere cu PNL este fals.
Pentru că nimeni nu-l crede.
Pentru că dacă l-ar crede PDL ar fi un partid mort.
Decembrie 1st, 2008 at 00:03
Bleen, pentru motivele enumerate mai sus şi pentru multe altele eu nu am votat astăzi. Unii pot să spună că sunt iresponsabil, dar eu ştiu în sinea mea că am procedat corect. Nu am avut pe cine să votez, aşa că nu am votat. Punct.
Decembrie 1st, 2008 at 00:04
Terminati cu prostiile gen alianta PDL-PSD. Nu va fi niciodata! Dar cum sa negocieze PDL-ul viitorul guvern? De pe pozitia: daca PNL nu se aliaza cu noi, suntem mancati? Va dam orice(inclusiv postul de pm. lui Kuki-marea miza penelista)numai sa va aliati cu noi? Nu asa se face. PDL trebuie sa joace de pe pozitia celui care are si alte optiuni: PSD sau opozitia. Altfel se pune problema asa. Asta ca sa nu ne amintim de asul lor din maneca: eternul Base.
Uitat-va putin si in ograda PNL: sa vedem, sa negociem, mai nu vrea/mai se lasa, ba ar vrea cu PSD, ba cu PDL, ba in opozitie(hi-hi). O pozitie de forta. De ce n-ar proceda la fel si PDL?
Decembrie 1st, 2008 at 00:16
e un text lung; nu stiu daca ajuta. Prb ca o sa fie Tariceanu prim ministru, cu guvernare PSD.
PDL n-a prea avut oameni, corect, dar nici ceilalti nu au, de fapt, ailalti au mai mult cretini si lepre, procentual. Diferenta a facut-o expunerea mediatica, toti acesti analisti cu laptoape(btw roth, geniala aia cu Gadea si Stan au amandoi laptopuri, keep out
), care au urlat seara de seara la jugulara lui Basescu si-a PSD-ului. Cele 3 antene, o bomba nucleara medicatica…restul, au mimat “echilibrul”.
PDL a stat la umbra Basescului, corect, dar a cam avut mainile legate. Adica, nu prea vad ce se putea face in conditiile date. Actvistii erau la PSD, snobii la PNL.
A mai aparut si criza, cu oameni trimis brusc in somaj inainte de alegeri. Cam asta este cadrul general.
Decembrie 1st, 2008 at 00:17
*erata: la jugulara lui Basescu si-a PDL-ului(nu PSD-ului)
Decembrie 1st, 2008 at 00:22
iar aia cu Tariceanu si PSD mi se pare perfect plauzibila
Decembrie 1st, 2008 at 01:47
buna gaselnitza, bey bleeene, sa-l despartzim pe dictatoru de famelicii ghedesisti, sa-i incurajam tentatiile eventual peremiste, si, de ce nu ?, pezedizde, ca asa poa se clarifica si el cum e cu stinga si cu dreapta…
lasa-i, bey, dracu, sa intre in opozitie, ca altfel no chance de partid mai curat, mai uscat…
ori cum ?
Decembrie 1st, 2008 at 02:40
Ca sa nu mai votam din pricina Baubau-lui…
ar trebui sa dispara PSD…
Un PD-L “curat” nu ar fi batut PSD-ul… nu in aceste conditzii, cu aceasta media…
Decembrie 1st, 2008 at 03:05
Bleen, printre temele alea care “nu ne intereseaza” este cumva si lupta impotriva coruptiei? E cam singura care lipseste din lista aia, pe care o tot invoca diversi obositi de “mofturi” gen lustratie. Mi s-ar parea cumva cinic sa dai sfaturi despre cum ar trebui ales un PM care sa stie sa joace teatru si sa rada (sa manipuleze, eu asta inteleg), iar temele corecte dar poate nepopulare sa fie abandonate. Mai conteaza justitia sociala, coruptia, rechinii care sufoca tara asta, sau pentru tine e doar o provocare tehnica despre cum se duce un partid la guvernare cu orice pret?
Decembrie 1st, 2008 at 03:35
Cred ca daca acum un an va spuneam ce-ati spus voi aici, unii m-ar fi luat la bataie.
E timpul ca gogoasa numita PDL sa se sparga
Decembrie 1st, 2008 at 03:47
Esti admirabil, Bleen. Daca ai avea si cu cine…Si nu acum ci poate un pic mai devreme. In fine, cind spuneam eu multe din astea inca de-acu citeva luni, baietii care azi se scarpina a paguba nu ma scoteau din prost sau vindut. Nu ma pling, dar nici nu-mi fac iluzii. Unele boli sint incurabile.
Decembrie 1st, 2008 at 04:26
@Liviu: maybe YOU wanna break free. another “free translation”: you’re kickin’ the fields.
in alta ordine de idei, nu credeam sa ajung sa spun asta, dar tot respectul pt Becali. Serios. Ati vazut ce declaratie de bun simt a dat? Ca prb nu intelege politica, pe romani si ca se va retrage. Vadim inca mai spumega, din cate aud.
Decembrie 1st, 2008 at 08:15
Lustraţia se poate face doar în condiţiile unei hotarari judecătoreşti, altfel e anticonstituţională. Comunismul şi securitatea au murit, oricât ar vrea adversarii lor să le reînvie, ca să nu intre în şomaj tehnic. Mogulii şi bogătanii îmbuibaţi ţin mai mult de PRM, decât de PDL. Sau ar trebui să ţină. Anticorupţia rămâne o temă importantă dar nu justifică totul. Aici sunt mai multe de discutat.
Decembrie 1st, 2008 at 08:47
temele “impuse” trebuie sa existe intr-un program coerent. ele sunt de actualitate, chiar daca tu nu crezi, pentru ca securist sau comunist nu are in romania 2008 sensul din dex. ai dreptate cind vorbesti de judecata, iar nu lustratie aiurea. evident ca pdl trebuie sa aiba un program si o ideologie nu rahaturile astea. evident ca boc+sefii din campanie ar trtebui sa spuna pa fotoliilor pentru ca sunt incapabili. au reusit sa piarda doua alegeri in acelasi an cind conduceau in sondaje. cinstit sa fiu nu cred ca vor face ceva, ba chair ma astept la o tentativa de guvernare, ceea ce ar fi un dezastru.
Decembrie 1st, 2008 at 08:53
@pavel lucescu
Spre deosebire de cei care doresc un partid de stânga veritabil eu sunt totuşi norocos (n-aş vrea să fiu în locul lor). Am de ales: PDL sau PNL. Partidul care nu se va adapta la problemele anului 2008 şi ale oamenilor vii care trăiesc în ţara asta va dipărea. Ar fi penibil si frustrant să discutăm despre doi cai morţi (lustraţia şi deconspirarea) când ne bate criza la uşă. Şi nu vorbim de criza de pâine sau criza de ulei.
Decembrie 1st, 2008 at 10:49
heh. dupa numararea a 71% din voturi situatia nu mai e atat de rosie… desi toate negocierile sunt acum aruncate in aer:)
Decembrie 1st, 2008 at 10:50
BLEEN DOARME… NU STIE CA PEDELEU E PE PRIMU LOC. CE PACAT CA NU I-A VAZUT FATA LU’ PROSTA’… CE CHAGRIN AVEA SARACU…
Decembrie 1st, 2008 at 11:01
Decembrie 1st, 2008 at 11:02
Bleen e la serviciu, nu doarme, Ştie de PDL pe primul loc dar nu i-a văzut faţa lui Geoană. Un personaj tragic, ar merita un roman comic.
Decembrie 1st, 2008 at 11:03
Poziţiile la negocieri se schimbă oarecum însă PDL n-ar trebui să trateze PNL cu aroganţă şi nici de pe poziţii de forţă. Ar fi cea mai mare prostie.
Decembrie 1st, 2008 at 11:09
Prosta’ a comentat: asteptati sa se numere si voturile de la tara… o avea dreptate?
Decembrie 1st, 2008 at 11:40
i-am văzut pepenele pe realitatea, pe la 10, înainte să plec. a început cu o frază gen siguhr că…
Decembrie 1st, 2008 at 11:41
parţial are dreptate. dar, la 30% din voturi rămase de numărat, e cam complicat. plus că se contrabalansează o moleculă cu voturile venite din străinătate. de ălea nu a vorbit
Decembrie 2nd, 2008 at 01:46
[...] că trebuie să-ţi noteze cîteva măsuri. Le găsesc expuse, foarte bine, concis, cu luciditate, aici! Aveţi şi alte idei? Ar maitrebuischimbat ceva în politica din România pentru ca, la [...]
Decembrie 2nd, 2008 at 02:02
[...] nu intelegi ca oricind vor fi alegeri valide… niciodata nu o sa poti sa ai 100% absenteism Ce ar trebui s? fac? PDL | Bleen ! __________________ Hand Converter | History Replayer | Fa bani din rake-ul prietenilor! | [...]
Decembrie 2nd, 2008 at 02:31
O splendida radiografie a situatiei PDL, pe care am asteptat-o in zadar in mas-media inainte de alegeri. Felicitari, Bleen!
Decembrie 2nd, 2008 at 06:09
Da, d-le bleen, cam asta era de spus! Dupa unele interventii de aici, nu stiu cite urechi vor asculta, dar nu pot spune ca nu li s-a spus, nici ca ceea ce ati spus ar fi fost spus inainte de alegeri si ca ar fi putut conduce la demobilizare. Nu stiu insa daca temele cu nuanta morala sint cu totul caduce, daca ne gindim ca democratia liberala a aparut – se apare mereu – acolo unde logica capitalului intilneste o etica puternica! De la Adam Smith si Weber incoace citire…
Decembrie 2nd, 2008 at 09:34
@Liviu Antonesei
Nu cred că temele morale se reduc la comunism-securitate-informatori. Provocările de natură etică sunt mult mai mari acum însă nu au loc în dezbaterea publică şi în temele politice din cauza eternului derby turnător-turnat.
În timp ce politicienii şi intelectualii ocupă întreg spaţiul dezbaterii etice cu celebra întrebare “A semnat sau nu angajament de informator?”, copiii de 12 ani fac filme porno şi ajung undeva la faptul divers, la ştirile de la ora 5. Şi până se decid politicienii şi intelectualii cum e mai imoral, să ai angajament fără note sau să ai note fără angajament, o să ne trezim într-o junglă (fără copaci, din păcate).
Distrugerea mediului, a patrimoniului cultural (sute de monumente istorice lăsate în paragină sau demolate pentru a face loc pizzeriilor) sau etica muncii sunt subiecte care ard şi societatea civilă îi face expertize grafologice Rodicăi Stănoiu. În timp ce dispar în paragină zeci de biserici din satele săsesşti (împreună cu satele), se face o dezbatere naţională pe marginea notelor Monei Muscă. În timp ce nesimţirea sau lăcomia ucid bătrâni, mame sau copii în spitale, societatea civilă face dezbateri publice pe marginea definiţiei poliţiei politice. Şi poliţia politică e o temă dar nu e centrală şi nu e singura. E o temă care ţine de istorie, nu de politică.
Decembrie 2nd, 2008 at 09:55
Şi astfel am ajuns să înţelegem total greşit reformarea clasei politice. În loc să judecăm politicienii după criteriul angajamentului de informator şi al declaraţiei de avere mai biene i-am judeca după criteriul iniţiativei politice, legislative, al poziţiilor şi campaniilor publice. Cu ce mă ajută pe mine că e curat, cinstit, sărac şi nul?
Decembrie 2nd, 2008 at 10:20
Remarcabila prestatia online a lui Bleen in ultimul an. Oamenii politici ai PDL ar trebui macar sa ii multumeasca. Nu sunt atat de naiv incat sa cred ca o vor face
Foarte pe scurt cred sa se poate rezuma la: e nevoie de oameni politici noi in PDL. Dar sa fie oameni politici, cum zice si Bleen, nu doar executanti chiar excelenti (exemplu cel mai clar e Blaga, care scoate rumegus cand vorbeste, imi pare rau, dar e imposibil sa devina un om politic de anvergura). De fapt PDL are un singur om politic adevarat: Base. E mult prea putin.
Decembrie 2nd, 2008 at 10:23
Stau si ma intreb cum un partid de 18% poate sa abereze in asemenea hal incat sa afirme ca tot Tariceanu va fi prim-ministru (Crin Antonescu)si sa afirme ca ei sunt si vor ramane DREAPTA cea mai pura si mai minunata in cazul unei coalitii de guvernare PSD+PDL? Ei care au stat in cel mai ordinar mod la guvernare cu PSD!
Cateva impresii:
1.Cine afirma ca PDL este umflat ca gogoasa ori habar nu are de politica ori este PNListo PSD de ala de dreapta veritabil.
2.Recomand cu caldura citirea rezultatelor de la BEC(sunt pe site)si sa vada ce “gogosi” umflate au fost pe la Arad de ex.Cand un partid castiga aproape 49% din voturi imi este greu sa cred ca partidul respectiv este umflat ca gogoasa.Probabil aia de l-au votat sunt niste prosti, nu-i asa?
3.Cum la fel de prosti sunt sia aia din Mizil de-l votara pe Nastase cu 63%, pe Mitrea la Vrancea cu peste 50%, pe Hrebenciuc prin nu’s ce colegiu din Bacau cu 60% si pe Prigoana din Bucuresti cu 59%? Si ei sunt umflati cu gogoasa?
4.PSD+PDL completamente diferit de fostul FSN.Se despartira de mult fratilor!
5.PDL+PNL cat si PSD+PNL cele mai proaste optiuni de guvernare.Ar da posibilitatea unui 18% sa devina ca durerea de hemoroizi:constanta si permanenta.De hemoroizi scapi doar cu cutitul sau cu laserul (mai nou).Mai avem noi niste hemoroizi de alde UDMR de care nu scapam de prin nici un guvern; ghinionul nostru ca sunt multi si compacti si romani pe-acolo doar 10%.
6.Patriciu le zicea la PNListi ca ei ar trebui sa fie 7% si sa devina optiunea politica de care TOTI trebuie sa tina seama(surse interne ale PNL, ce-i drept treaba mai veche de prin 2005).Adicadelea ce spuneam la pct.5.
6.Retoric:Cine sunt prostii, politicienii aia corupti si rai si care sug sangele poporului sau romanii care ii voteaza cu peste 50%? Vox populi, vox pedei sau pesedei si nu penelei onorat auditoriu!
Decembrie 2nd, 2008 at 10:39
O eventuala lustratie ar fi in Romania doar un nou prilej de abuzuri, razbunari si nedreptati. Pentru ca nu se poate face in masa – trebuie sa fie aplicata individual, judecta fiecare situatie in parte – s-ar face selectiv si subiectiv. Cine va stabili cine, ce, cat? Ar fi mii de procese, care vor dura mii de ani. Ori se va face o noua institutie, asemanatoare CNSAS-ului care deconspira, si dai, si deconspira…? La ce a fost buna deconspirarea lui Felix, care, iata, are din nou coledgi, s-a ales iarasi? O multime de oameni, unii dintre ei cu salarii de demnitari, ard gazul pe acolo si fac tot felul de jocuri politice. Iar pentru unii, cum ar fi preotii, deconspirarea nu se aplica…Lustratia si deconspirarea erau bune daca se faceau in 1990. Acum sunt bune doar ca sa traiasca unii bine de pe urma lor.
Decembrie 2nd, 2008 at 10:49
man, tu ai dreptate. insa in politica “ar trebui sa” , era un rationament in perioada lui platon si Aristotel. Incepnad cu Machiavelli, politica se face plecand de la “ceea ce este” nu de ca ” cum ar trebui sa fie”
o zi minunata.
Decembrie 2nd, 2008 at 14:39
Si eu pot spune ca am votat pentru ultima data cu ochii inchisi dar cred ca faci multe supozitii total aiurea. Nu vreau sa spun mai multe dar e posibil ca strategia PDL sa fi fost una geniala care sa fi dus la castigarea alegerilor.
Cred ca in final vor avea mai multi parlamentari desi au pierdut votul popular la cateva zeci de mii de voturi…
Decembrie 3rd, 2008 at 19:55
Ai spus ceea ce trebuia spus !
Februarie 12th, 2009 at 03:50
[...] se dă în vânt după pagina de home (26 957 afişări), despre mine (1 646 afişări), Ce ar trebui să facă PDL (1 389 afişări), SOV & Felix (1 267 afişări), Elvis ep 1 (1 146 [...]
Martie 21st, 2009 at 21:09
[...] Ce ar trebui să facă PD-L – 1 498 afişări [...]