Preşedintele şi Majoritatea Grivco (UPDATE: Cum se zice Johannis pe băsesciană)
Conform Constituţiei decizia de desemnare a candidatului penru funcţia de premier aparţine Preşedintelui ales liber prin vot direct şi universal. Decizia de a accepta sau nu nominalizarea făcută de Preşedinte aparţine Parlamentului. E un compromis între cele două autorităţi care reprezintă voinţa cetăţenilor români, voinţă exprimată liber, prin vot direct şi universal. Dacă cele două autorităţi nu ajung la niciun compromis după cel puţin două nominalizări, Preşedintele poate dizolva Parlamentul, ajungîndu-se astfel la alegeri anticipate.
Noţiunea de majoritate parlamentară nu există decît în legătură cu un vot exprimat. Nu există majorităţi parlamentare fără vot, decise la cafenea, Grivco sau mai ştiu eu unde. Majoritatea parlamentară este expresia voinţei parlamentarilor, voinţă exprimată prin vot, nu este expresia deciziei unor lideri de partid care au negociat între ei. Niciun lider de partid nu poate spune că reprezintă o majoritate parlamentară atîta timp cît aceasta nu a fost consfinţită prin vot. Şi majoritatea parlamentară se defineşte relativ la o anumită decizie politică adoptată prin vot, nu se reportează şi nici nu se moşteneşte de la un vot la altul. Parlamentarilor care au participat la votarea moţiunii de cenzură nu li s-a spus că votează pentru un guvern PSD-PNL-PC-UDMR, condus de Klaus Johannis. Dacă PSD, PNL, PC şi UDMR fuzionează atunci se poate vorbi despre un partid cu majoritate absolută în Parlament, de un grup parlamentar comun. Dar nici asta nu schimbă prea mult datele problemei: această majoritate tot nu are dreptul să desemneze candidatul pentru funcţia de prim ministru, această atribuţie revenindu-i exclusiv Preşedintelui.
Parlamentul nu poate “alege”, nici la cafenea şi nici măcar prin vot, un candidat pentru funcţia de prim ministru. Singura autoritate care are acest drept este, conform Constituţiei, Preşedintele României. Parlamentul, repet, poate doar valida nominalizarea făcută de Preşedinte, nominalizare pentru care acesta răspunde politic. Înainte de a desemna un candidat pentru funcţia de prim ministru Preşedintele trebuie să se consulte cu partidul care are majoritatea absolută în Parlament (50% plus 1 dintre parlamentari) sau, în lipsa unui asemenea partid, cu toate partidele reprezentate parlamentar. Oricum, decizia alegerii persoanei revine în totalitate Preşedintelui.
Ok, să ieşim din litera Constituţiei şi să presupunem că poate exista o majoritate parlamentară exprimată nu prin vot ci realizată la cafenea şi consfinţită prin documente comune (listă de semnături, de exemplu) sau declaraţii televizate şi că această majoritate ar avea dreptul moral să desemneze prim ministrul sau măcar să-i ceară imperativ Preşedintelui desemnarea unei anumite persoane pentru funcţia de prim ministru. Aici intervine responsabilitatea politică: Preşedintele României este responsabil pentru deciziile politice pe care le ia şi răspunde politic pentru ele. Nu se poate scuza: “Nu io! Nu io! Am semnat da io n-am vrut, m-a obligat ăştia!” Preşedintele împarte răspunderea politică a performanţelor Guvernului împreună cu majoritatea parlamentară care a votat şi care susţine Guvernul. Nu-i poţi cere Preşedintelui să semneze ca primarul şi să şi răspundă pentru asta. Politic răspunde pentru prim ministrul pe care l-a desemnat.
Semnătura pe actul de desemnare a candidatului pentru funcţia de prim ministru nu este un aviz consultativ, nu este nici măcar un aviz, este o decizie politică pe care Preşedintele o ca ia şef al statului şi ca reprezentant ales al cetăţenilor României. Reprezentatitvitatea nu se măsoară în procente. Preşedintele ROmâniei este reprezentatnul ales al tuturor cetăţenilor români, indiferent de procentul care a cîştigat alegerile, indiferent de numărul de voturi pe care l-a obţinut. Timp de cinci ani, cît durează mandatul, el reprezintă, prin delegare, voinţa cetăţenilor României.
UDPATE.
Cum se zice Johannis pe băsesciană:
115 Responses to Preşedintele şi Majoritatea Grivco (UPDATE: Cum se zice Johannis pe băsesciană)
Leave a Reply Cancel reply
Ultimele comentarii
Categorii
- Bleenisme (115)
- D'ale mele (281)
- Diverse (142)
- Externe (1)
- Istoria lumii (1)
- Madame Blogary (20)
- Media (117)
- Muzica filme (2)
- Occident (2)
- Personale (5)
- Politică (468)
- Recomandari (6)
- Special (3)
- TOAW (17)
- Trolli (1)
Arhivă
- December 2011 (4)
- November 2011 (18)
- October 2011 (4)
- September 2011 (15)
- August 2011 (39)
- July 2011 (53)
- June 2011 (12)
- May 2011 (6)
- March 2011 (1)
- February 2011 (1)
- January 2011 (18)
- December 2010 (7)
- November 2010 (7)
- October 2010 (13)
- September 2010 (2)
- August 2010 (8)
- July 2010 (48)
- June 2010 (8)
- May 2010 (9)
- April 2010 (6)
- March 2010 (8)
- February 2010 (8)
- January 2010 (18)
- December 2009 (90)
- November 2009 (57)
- October 2009 (47)
- September 2009 (35)
- August 2009 (80)
- July 2009 (63)
- June 2009 (44)
- May 2009 (15)
- April 2009 (61)
- March 2009 (63)
- February 2009 (46)
- January 2009 (39)
- December 2008 (96)
- November 2008 (60)
- October 2008 (52)
- September 2008 (27)
- August 2008 (32)











corect !
aceeasi poveste ca in 2004…
As fi curios daca parlamentarii cred ca ar avea drept sa imi propuna un portar la bloc, fiindca deh ei reprezinta 65%. Ba mai mult, daca pot ei sa isi explice cum o majoritate parlamentara s-a putut afla intr-o asa contradictie cu electoratul la suspendarea presedintelui. Dar cel mai curios as fi de ce nu reusesc ei sa faca legi, sa se adune, sa voteze, sa isi faca munca.
Foarte bine scris si explicit. Daca mai era nevoie…
Iar clipul video se poate traduce astfel: 26 de ore de manipulare RTv si A3, in 26 de secunde.
MY will be done!!!
Si ceva talent: http://theophylepoliteia.wordpress.com/2009/10/17/ucenicul-vrajitor-si-%e2%80%9cminima-moralia%e2%80%9d/#comment-7566
@ Andrei,
buna poezia.
Corect. Asta am incercat si eu sa explic. De ce ar mai trebui votat in parlament candidatul pentru postul de premier, daca presedintele oricum ar trebui sa il aleaga pe cel care i-a fost propus de o majoritate in parlament. Ar fi absurd.
Exact cum ai spus, guvernul se creeaza in urma deciziilor a doua organe de stat: presedintia si parlamentul, nu numai parlamentul.
Limpede si fara dubii.
@Bleen
In ultimele zile toata lumea, din ambele parti, a invocat buclucasul articol din Constitutie si fiecare l-a interpretat dupa bunul plac.
Pentru mine, cea mai onesta interpretare este cea oferita, daunazi, de Dan Selaru, pe blogul sau.
Presedintele este cel ce desemneaza premierul, dar nu o poate face in neant, pentru ca, in cazul acesta, formularea “în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.”, ar deveni caduca.
Eu cred ca, in parteneriat cu partidele parlamentare, presedintele trebuie sa se asigure ca cel nominalizat va obtine si girul Parlamentului. Evident, poate sa nominalizeze pe cineva care nu este sustinut de Parlament, dar atunci o face pentru scopuri politice, fara responsabilitate.
Referitor la majoritatea parlamentara sunt de acord. Fiecare parlamentar este obligat sa voteze asa cum doresc cei pe care-i reprezinta si nu sefii lor din partid.
Pe de alta parte, argumentezi ca presedintele este responsabil politic pentru nominalizarea premierului. Din perspectiva unui om onest, care munceste in economia libera, ti se pare ca actiunile fostului cabinet au facut Romania sa treaca mai usor peste criza? Deciziile guvernamentale luate in ultimile luni ti se par bune sau proaste?
Dl. Basescu si-a asumat, aprioric, barbateste, actiunile guvernului Boc, spunand explicit ca nu va mai candida daca guvernul girat de domnia sa nu scoate tara din criza. Si, totusi, o face. Ceea ce se traduce prin faptul ca este multumit de modul in care Romania trece peste criza. Voi fi probabil admonestat, ironizat, izgonit, pentru aceste opinii, nu tocmai conforme cu profilul blogului. Dar cu onestitate te intreb, problemele ridicate de mine ti se par a fi reale sau, din contra, mici manipulari ?
O seara buna
Bleen oricat s-ar svreme sa scoata argumente tot o dau pe langa drum. Daca erau o alianta, o gasca o chestie gen Grivcopolitics putea sa faca hartia si sa o duca la tribunal, spunand astazi noi suntem puterea. Traian Basescu ar fi spus clar, ok daca tot sunteti impreuna, il pun pe al vostru.
Foarte corect! Foarte ciudat – vorba vine ciudat – mi se pare cum marii jurnalisti (mai ales cei care pretind atat de mult respect, dar uita ca trebuie sa isi faca meseria cu un minim respect) au indus ideea ca acea majoritate de grivco este indreptatita sa numeasca premierul, iar base sa spuna doar “ok, cum vreti voi”. Practic, dupa ce ashtia au defilat cu johannis, la realitatea tv se facea deja guvernul, nici nu mai conta ca legea e altfel. Astfel, au reusit sa il scoata pe basescu un fel de gica contra intr-o situatie total anormala. Dar – cum am mai auzit in ultimul timp la numita televiziune tot felul de politicieni – “haide, domnule, lasa constitutia… basescu trebuie sa desemneze propunerea noastra!”. Mi se pare destul de bine lucrata situatia de catre media&opozitie pentru a afecta imaginea lui basescu.
Cu alte cuvinte, partidele partitocrate au febră. Dar nu lasă pe nimeni să le pună termometrul. Au termometrul lor. Vor să şi-l frece singure pînă la temperatura dorită. Tot ele se vezică cînd li se spune în faţă că, în frenezia lor. delirează.
Turnofftheglory,
Ai cazut in capcana lor. Nu ma asteptam.
Cand regele intra intr-un sat, locuitorii ingenuncheau in semn de respect: era RECUNOSCUT ca rege LEGITIM. Cand judecatorul intra in sala de sedinta, oamenii se ridica, deci este RECUNOSCUT ca cel care decide dreptatea si ca este LEGITIM.
Prin impunerea unui individ, indiferent de cine este vorba, un gest anticonstitutional, dealtfel, NU SE RECUNOASTE dreptul presedintelui de a desemna un prim-ministru. Adica au vrut sa arate ca Basescu nu este LEGITIM presedinte. S-a contestat legitimitatea presedintelui si a dreptului sau de a desemna primul ministru.
Basescu a inteles si a actionat ca atare.
Se pare ca majoritatea Marmosim din guvern nu v-a deranjat. Mafia PDL este buna nu? Udrea, Cocos, Videanu, Casuneanu Popoviciu au voie sa fure bani publici, nu? Astia nu sunt moguli? Dosarul Flota nu are voie sa se judece, nu? Esti un ipocrit domnule. In opinia dumitale, parlamentul nu mai conteaza, constitutia nu mai conteaza, guvernul nu mai conteaza, romanii in general nu mai conteaza. Conteaza se pare numai interesele de grup ale unui presedinte mahalagiu.
@Turnoff: …sa o duca la tribunal, spunind “astazi noi suntem UNA din puteri”.
Asta e diferenta, ca Grivcopolitics Alliance nu afecteaza cu nimic puterea presedintelui (si competentele lui), ci doar putera legislativa. Ca nu-mi e atita de Base, dar daca afecteaza o putere, o afecteaza si pe cealalta si mi te pomenesti cu Mona Pivniceru ca se rujeaza energic si mi ti-i ia la jumulit de sar fulgii gansacului de Crin.
@Bleen: nu poti sa mai postezi undeva explicatiile astea? Am impresia ca blogul asta e citit numai de oameni care inteleg repede si bine, asa ca erau deja lamuriti in cazul asta, si, la rigoare, de slavitorii lui Crin, care par in timpul programului, nu construiesc nici un argument, cistiga si ei o piine.
bă, tu n-ai înţeles? băsescu e dictator, punct. ce argumente mai vrei?
doamna, n-ai inteles nimic! uite argument aici: e dictator pentru ca e marinar chior…
şi curvar
dar mai ales beţiv!
le-a închis gura la intelectuali. le-a dat bani şi funcţii
e bădăran
se ceartă cu toată lumea
a băgat-o pe ţoapa de fi-sa în parlamentul european
n-a făcut nimic
Bleene, scapă-ne de postănac. Dă-i brevetul de claviator, şi o zmetie la IP.
ai o limba portocalie pe care ti-a ramas ceva maro dupa ce ai dat niste limbi viguroase in dosul lui baselu si incercati sa prostiti pe cei care mai pun botul la al xxxx… congres cum poti explica ca daca ales odata un presedinte si fiind considerat normal nu da iama in neuronii lui vreo maladie gen cel mai iubit dintre paminteni si sa incerce sa faca o tara personala atunci citeste chioris de fapt cum face de obicei si se vede comandantul tuturor care doar da ordine fara a conta daca sint bune sau rele ca doar el este bossul si daca face 2 alegeri personale fara a da socoteala nimanui dizolva parlamentul si interesul lui e sa l dizolve sa incerce sa si faca unul personal cel putin sa si desemneze ca si premier o persoana de teapa lui adica ma refer la o curva de pe centura ca tot nu conteaza daca nu tine seama de majoritate nu va lasati prostiti romini si dati o exmatriculati l din viata noastra
Ma intelegeti nitel gresit. Constitutional presedintele desemneaza premierul. Parlamentul il adopta. Grivcopolitics spun ca reprezinta o majoritate, dar ei nu sunt, e o alianta de 30-18-8%. Eu spuneam ca daca se marita la tribunal si devin partidul social-democrat-liberal-felixist, isi vad visul cu ochii, au majoritate si pot numi premierul.
…şi a mai vîndut şi flota din Mihăileanu. Doamna de flatulenţă eructabil discutabilă are dreptate dpdv morav.
Problema majora constitutionala descoperita de PNL si PSD este:
Basescu respira!
bleen, sterge-l pe nemernic din Facebook si mesajele postate in Farmville!
@TOG: si tie ti s-a explicat ca si in varianta in care ar fi majoritate, TOT NU AR NUMI EI PREMIERUL, conform constitutiei, asta e rolul presedintelui; a scris bleen mult ca sa explice de ce si cum, cu echilibrul puterilor, etc, chestii de altfel evidente, asa cum remarca cineva. ce naiba, ma TOG..
şi mai vreau şi nişte pălmiţe peste curuleţ
presedintele nu este si al meu ca nu l-am votat.Mai repede il votam pe Mailat decit pe betivul asta. Ce ma ingrozeste este ca multi oameni subtiti ii sufla in pinze si nu inteleg si pace de ce.Nu pot sa cred ca nu vad la el defecta si carente de educatie majore care nicicum nu pot fi trecute cu vederea. De facut nu a facut niciodata nimic in toti acesti 20 ani. Si atunci de ce? Extrem de greu. Pe cei din preajma lui ii inteleg poate impusca si ei ceva un minister o functie dar restul…
nesatulo…
Feriti-va, cade idolul!
he-he-hey, m-am dus sa tai un copac..caaade, da-te ba, ca-cade!
@doamna de moravuri discutabile care se exprimă cu flatulozitate (Octombrie 17th, 2009 at 20:10)
Ah!, de unde ştii că-mi plac intelectualeliţele cu ochelari pe ochişorii lăcrămoşi? (Drace! Nevastă-mea! Pa!) Bleene, scapă-mă de ispită! Pune-i burqa pe IP!
eu sînt intelectualelea floare
mariuse, am vazut io ca-ti place ilincutza.asa se plictiseste unele doamne, domne…
mai o palmutza peste curuletz, mai una peste botic.
(banc, cu pretentie de autenticitate in tramvai; tanarul student catre taxatoare; din ciclul “dati din mana in mana, pana in fund la taxatoare”).
mariuse, o stii pe aia cu “”Te ignor” esti tu, nenorocitule!” ?
Toti parlamentarii sunt constienti ca actuala majoritate inchegata de ei nu are nicio putere legala in numirea premierului.
Insa, ei se bazeaza pe ideea ca Basescu va avea pierderi de imagine in randul electoratului daca nu cedeaza de dragul linistii nationale…bla bla! El e singur, ei 300. N-o sa se impiedice ei de-un marnar!
Totodata se consoleaza cu gandul ca, indiferent cat de departe se va merge cu incapatanarea, portia de vinovatie care-i revine fiecarui parlamentar in parte este de vreo 300 de ori mai “diluata” decat a lui Basescu.
E piroman, a dat foc flotei pe care n-o putea vinde, in nu stiu ce port (poate in toate) plus guvernului CDR, inainte de a instala haosul la primarie. Si e nebun. Pt aceasta din urma afirmatie a se vedea “De la est la vest” de azi, http://www.tvr.ro, macar finalul.
Noua majoritate parlamentara s-ar putea testa prin vot la un proiect de lege privind obligativitatea etilotestului inainte de orice declaratie publica a presedintelui.
cel mai cretin clip pro-băsescu
@flatulenta, pai si ce, n-a zis si maitre bleen ca se poarta tzaranii ultras, toamna asta?
daca sclifositii nu ies la vot, macar baietii de bufetul comunal sa iasa
pentru rigurozitate,bancul era asa: bula se cearta rau cu tacsu,se injura ei si la un moment dat bula ii spune:du-te-n bizda matii! tacsu socat:te reneg! bula replica:tereneg esti tu boule!
bleen e chiabur. un fel de ţăran corporatist
toata lumea injura constitutia actuala (pe buna dreptate) dar eu cred ca punctual privitor la numirea candidatului de PM e corecta formularea actuala, si anume libertatea acordata presedintelui (care functioneaza, cred eu, si in situatia in care avem un partid majoritar, in ceea ce priveste persoana candidatului, nu si apartenenta politica care obligatoriu este cea a partidului majoritar/agreata de partidul majoritar)
motivul pt care presedintele are aceasta prerogativa importanta e legat de legitimitatea functiei prezidentiale la noi (=vot direct)
intorc argumentul, poate e mai clar asa: presedintele se poate comporta ca o secretara care indeplineste ordinele partidelor parlamentare, dar doar in republici parlamentare, adica unde este ales indirect, de parlament, ceea ce nu e cazul
edy
preşedintele este al tău, pentru că l-au votat alţii. că nu îţi place ţie, e altă poveste, dar e al tău. aşa, pot să zic şi eu că tu nu eşti cetăţean român, pentru că nu l-ai votat pe băsescu. oare pe cine ai votat tu atunci? cine a mai candidat în turul doi? bombo? bombooooooooo!!!! aaaa… păi spune aşa! atunci se înţelege de ce nu înţelegi tu multe lucruri: pentru că eşti prost!
turmentsol
poate şi pe blogul ăsta ar trebui pus un test de iq, să vedem dacă mai ai tu loc pe-aici.
stai liniştit, o să mai ai. avem nevoie de proşti, că ne fac dimineţile mai frumoase.
doamna de….
Cine se aseamana se si aduna. Nu este si presedintele meu eu nu dau nici macar o ceapa degerata pe presedintele dumneavoastra.Dumneavoastra nu vedeti pentru ca va asemanati.Nu vedeti evidenta este problema voastra a celor care il votati.Va place un om care se duce la o reuniune a UE si nu il baga nimeni in seama si in lipsa de altceva priveste la motociclete, este dat din calea lui berlusconi ca ultimul valet,bate pamintul cind danseaza, frige o dusca cu toti betivii, nu a citit in viata decit etichetele de pa sticlele de Wisky etc etc etc. Nu l-am votat pe Nastase si nici pe altcineva dar il voi vota pe Mailat daca va participa.Ce vi se pare aiurea. Nu nu este aiurea mai jos de atita cit sintem de jos azi la nivel prestata institutionala nu putem fi.Sa fiti fericita doamna…. sa-l stapiniti fericita. Fiecare popor isi merita conducatorii. La asa popor asa conducator. Vorba cuiva “sint prosti doamne… da dar multi”
bă, eşti bou? iliescu a fost preşedintele meu, deşi nu l-am votat. constantinescu a fost preşedintele meu, deşi am regretat că l-am votat. indiferent cine va fi preşedinte acum, va fi preşedintele meu. şi amărîtul ăla de mailat, dacă candidează şi este ales. tu negi constituţie, negi tot. negi pentru că eşti bătut în cap. că nu-ţi place băsescu e una, că e preşedintele tău ales prin vot legitim e alta.
cine plm e berlusconi? poate prostata dumneavoastră intelectuală are probleme.
şi încă o chestie: pîrţ!
vă agăţaţi de nişte căcaturi pe care vă place să le mirosiţi. băsescu a fost lepădat din calea lui berlusconi. că nu ne bagă nimeni în seamă la ue (fără să vă uitaţi cîţi nebăgaţi în seamă sînt pe acolo). ue nu înseamnă doar madam merkel, berlusconi, sarkozy şi brown. ue înseamnă şi zapatero, şi… cum dracu’ îl cheamă pe prim ministrul greciei?, şi ăsta al ungurilor, şi cancelarul austriei (cine dracu’ e?). ca să nu mai zic de ce o fi, preşedinte, premier, al maltei. sau al irlandei, ţară care se pune cîş. tu îi bagi în seamă pe ăştia? nici nu te-ai uita la ei. i-ai suge-o lui sarko sau lui brown, dar pe ăşita nici nu i-ai băga în seamă. e ca şi cînd te-ai duce la o expoziţie de maşini şi te uiţi numai la ferrari, deşi puţin probabil să îţi poţi cumpăra măcar un căcat de tico la mîna a şaptea. ai vrea să ne pupe în cur mai marii occidentului, uitînd că, de fapt, românia nu e buricul universului. e doar o ţară medie, ca populaţie, amărîtă ca economie, cu cîteva mici atuuri din punct de vedere strategic.
băsescu e beţiv: s-o luăm şi pe asta. ştii cine l-a înlocuit pe băsescu timp de o lună cînd a fost suspendat? văcăroiu. ştii ce face acum văcăroiu? e preşedinte la curtea de conturi. ştii cine l-a pus pe văcăroiu preşedinte la curtea de conturi? vechiul parlament, dominat de celebrii 322. aşa că lasă-mă cu băsescu beţivul. am cunoscut oameni (inclusiv femei), agenţi de vînzări (nu căcaturi, vindeau chestii scumpe, făceau contracte de minim cîteva zeci de mii de euro pe an per bucată contract furajat) care stăteau de seara, de la opt, pînă dimineaţa la 4, dădeau peste cap cîte o sticlă sau două de jack şi, peste cîteva ore, la opt dimineaţă, îi vedeai fresh la micul dejun. oamenii ăia erau trimişi de multinaţionale să semneze acele contracte. probabil că în cv-ul lor la loc de cinste era rubrica “cîte sticle de jack poţi duce pe noapte”!
s-au găsit toţi moraliştii să îi găsească hibe lui băsescu. au uitat una: şuviţa. ce plm va face băsescu în campania asta fără şuviţă, frate?
doamna de….rahat
m-ai lamurit. Gata, la asa sustinatori asa presedinte. La voi sa fie.Si inca ceva. Betivul nu este si presedintele meu. Nu agreiez consumatorii si analfabetii.
Pa mine ma lasati rece, cu politica voastra.
Pa bune.
Cat timp faceti si desfaceti aliante indiferent de crezul politic, cat timp faceti cacaturi pro sau contra unei persoane, sau grup de persoane, ma lasati rece.
Pa bune.
In rest, numa’ bine, ca am vazut pa Net oameni destepti si la PDL, si la PNL, la PSD nu prea, da nici n-am cautat. Si sa nu-mi spuneti ca Ciutacu e prost!
Schimbarea pe care o dorim in tzara asta, tre’ sa se faca incepand de la fiecare dintre noi, (da, sunt liberal, da nu PNL-ist), adica fara cacaturi gen Badea sau chiar ce a aratat Nedo intr-un link mai sus. Chiar daca e greu, nu putem insanatosi problema decat oferindu-i RESPECT si lui Becali, si lui Vanghelie, si lui Basescu, si tuturor. Chiar si cainilor maidanezi!
Nu-mi place de voi, ca prea-l adorati pe Basescu, iar orice forma de adorare a unui OM e de cacat.
In rest, Doamne-ajuta!
“Nu agreiez consumatorii si analfabetii.”
înţeleg. ca agramat eşti cu o treaptă mai sus faţă de analfabeţi. forma corectă este nu agreez. boule! (am mai zis asta, mă repet, da’ nu-i bai!)
Ala nu-i partid, care sta-ntr-un singur om!
Heil!
paragaragaramus
băsescu nu e idolul meu. însă, întîmplător sau nu, în agenda lui se regăsesc nişte lucruri din agenda mea. a dracului coincidenţă!
parafaragaramus
dacă vrei, pot să-ţi spun cu ochii închişi cîteva nume din pdl care nu-mi plac.
anton solomon, primarul craiovei.
daniel buda, deputat de cluj.
petru călian, deputat de cluj.
sînt trei nume care mi-au venit pe loc. din cauza lui buda şi a lui călian am votat cu pambuccian la cameră. un vot pierdut, poate, dar aşa am considerat mai cinstit. aşa că lăsaţi-mă cu pdl-ul care stă într-un singur nume şi cu alte abureli.
doamna… de tot rahatul
Nu sintem la ora de limba romana, nu fac editare inainte de postare ca nu am rabdare. lIPSA ARGUMENTELOR naste legarea de amanunte ai micat o litera, nu ai asezat bine in pagina. etc etc. Argumente logice si de bun simt..pauza. dar ce seful vostru consumatorul sef,mincinosul sef,lasul sef etc este altfel? Cum este seful asa si sustinatorii. Punct. Cu acest tip de oameni care in locul argumentelor aduc injurii nu am ce discuta. Alegeti inca o data pe zeus ca o sa ne fie foarte bine. Pina acum ne-a fost minunat si prin alegerea lui o sa ne fie extraordinar.nu el a spus”sa traiti bine”. Si ne este foatre bine nu-i asa?
deci greşelile tale sînt de editare, în timp ce eu sînt analfabet, indiferent ce spun sau nu! ia mai dă-te-n căcat!
ştii cum se spune? dumnezeus îţi dă, dar nu-ţi bagă şi-n traistă. dacă tu eşti sărăntoc şi îţi merge prost, poate nu băsescu este cauza. caut-o în altă parte. eu nu mă lamentez.
am un limbaj colorat, recunosc, aş spune chiar spurcat! dar nu din cauza asta nu vezi tu argumentele mele. am spus mai sus de ce şi, futu-i, iar trebuie să mă repet: pentru că eşti bou!
doamna de tot……
mai baiete nu o duc prost,lucrez intr-o firma privata din 1993 dae nu pot nega realitatea. eu o duc bine si deci nu vad ce a facut un bugetar ca Basescu timp de 20 ani. Avem sosele, autostrazi, trenuri de mare viteza ca tot a fost ministru in 5 guverne,Bucurestiul este a doua Viena ca tot a fost primarul orasului,Avem 1.000.000 de locuri de munca si 10.000 someri si nesimtiti vor sa iasa la pensie la 60 ani cind noi nu avem cu cine lucra,A crescut durata de viata la 80 ani nu la 69 ani deci in medie un pensionar maninca pensia 4 ani dupa ce cotizeaza peste 40 ani si multe alte “scuccesuri”.Nesimtiti mai sintem avem realizari dupa realizari cu Basescu si nu recunoastem. Ne-a intrat cu japca prosperitatea in casa si nu vrem sa recunoastem. Mai sa fie. Mai baiatule eu reaiesc in lumea reala nu sint activist basescian merg zilnic pe strada si vad realitatea. eu nu sint sluga nimanui si chiar daca am bani suficienti sa am un trai normal nu bogat nu ma impiedica sa vad realitatea.Daca pe tine te cumpara cu un pumn de techini si o omori si pe ma-ta pentru asta este problema ta.TEZESTE-TE LA REALITATE. Nu am absolut nimic cu cetateanul Basescu eu am cu Basescu politicianul , ministrul, presedintele, primarul platit din buget timp de 20 ani timp in care nu a facut absolut nimic mai mult de atita a creiat tot timpul scandaluri care au dus la lehamitea cetatenilor. Asta-i singurul succes. Scirba de politica a cetatenilor.Doar SIMBRIASI nu vad asta.Te compatimesc.Ce vei face oare dupa se basescu nu va mai fi ales? SLUGA cum esti vei gasi probabil alt stapin.
germania avea trenuri de mare viteză în 1965, la 20 de ani după război şi după o infuzie nebună de coco marshall? n-aş prea crede. nici alte ţări. ai prins ideea? nu? păcat.
dacă mă gîndesc bine, guvernul boc a vrut să introducă noua lege a pensiilor, dar nu s-a putut (aia cu pensionarea devreme, cu pensiile speciale pentru parlamentari, aia, aia). cît avem mai mult de un pensionar pe cap de angajat furajat, asta trebuie făcut. dacă nu, colaps. dar tu eşti bou, nu te prinzi.
parcă în ăştia cinci ani de cînd e băsescu la putere, nu el a condus guvernul. dacă nu mă înşel, doi ani au condus liberalii, iar restul liberalii cu democraţii şi democraţii cu psd-ul. deci nu prea iese ceva la calcule.
băsescu a fost ministru în anii cei mai săraci. deci nu ştiu de unde ar fi putut el construi autostrăzile pe care le visezi tu.
că tot aduseşi vorba de omorît mame: dacă am primit măcar o monedă din aia galbenă de 50 de bani, de la băsescu sau de la cine o fi, i-o servesc mă-tii să se înece cu ea!
unde ai dovada că sînt sluga lui băsescu? tu, care ceri argumente? cum să zic, mă şterg cu argumentele tale la cur!
băsescu este în conflict cu psd, pnl, udmr, magistraţi nesimţiţi, etc. corect? corect. dar un conflict înseamnă şi o parte adversă. care, a dracului parte adversă, răspunde. dă şi ea. cu toporul şi cu bîta în baltă, dar dă!
ce nu poţi accepta tu, că eşti bou (să-mi bag, a cîta oară mă repet?) că politica înseamnă putere şi opoziţie. înseamnă părţi adverse. înseamnă conflict. dragul meu, numai în dictatură nu există conflicte. iar eşti bou! şi dacă ţie îţi este lehamite, n-am ce să-ţi fac. ai încercat să schimbi furajul?
şi revizuieşte-ţi în plm ortografia! eşti teribil de agramat! lesson one: muuuu! se scrie împreunat, nu mu-uu! ok?
am uitat să zic: pîrţ!
abramburica împăciuitoare pe realitatea. ar fi bună de preşedinte.
doam….
La asa sustinatori asa candidat. sa fii fericit sa sa te duci in cit mai multe croaziere. De ce? chiar daca vasul se va lovi de un aizberg si se va scufunda, calatorii vor muri inecati tu vei fi singurul supravietuitor. Stii de ce? Te va tine capul la suprafata. Ca o baliza. Pa handi.
dorina lazăr nu i-a lăsat pe prm-işti în teatrul odeon: “îmi asum, este decizia mea, şoferiţa de taxi…”
genială!
edi
să mori tu?
vreau argumente, edy. nu mai vreau injurii. vreau argumentele că eşti deştept. măcar pînă la genunchiul boraştei!
@edi:
ARGUMÉNT, argumente, s.n. 1. Raționament, dovadă adusă în sprijinul unei afirmații. 2. (Mat.) Variabila independentă a unei funcții. – Din fr. argument, lat. argumentum.
si cred ca madama nu doreste variabila independenta a unei functii…
s-a enervat. i s-au umflat venele pe tîmplă. argumentul lui, acum, este atacul cerebral.
atacul ce? cerebral?? atacul spinal poate, avand in vedere ca maduva spinarii i se termina brusc, intr-o cutie goala…
enervant nu este pentru ca are alte optiuni politice ci doar pentru nu stie sa si le sustina altfel decat injurand
eu am început cu măscările. pînă la urmă nu ştiu ce s-a întîmplat cu el, da’ a dat-o pe urări de mamă. pentru el, dacă ţin cu băsescu şi vin cu argumente pentru asta (pe care e el prea bou ca să le vadă) înseamnă că sînt plătit. oricum, nu îl conving, da’ îmi place să-l enervez.
siteti tari conjugati bine verbele:
eu sint grobian (doamna de kk)
tu esti grobian (aurelian)
noi sintem grobieni (toti simbriasii)
Base conjuga si el
eu sint betiv
tu esti betiv(avramescu)
noi sintem betivi adica (base, avramescu, preda)
Mama mama ce echipe de grobieni si consumatori avem. SINTEM CEI MAI TARI.
Bravos natiune ce cetateni dai. unul si unul.
asa este dragutule; suntem betivi si grobieni. apropo, tu pe cine vei vota si de ce?
ps: vrei sa stii cu cat suntem platiti?
@ edy,
esti ca o piranda ce isi da poalele peste cap.
flatulenta, bre madam’, da’ stiu ca-i provoci, sa scoata lumea ce are mai bun din ea
mergi si pe blog la Preda, ca e unii care are nevoie, pretenu’ coccolino, aka costi sandu, paregzample.
@edy: sat-i esplic: esti agranat, pt ca “agreiez” nu e de editare, vine de la “soft-ul” pe care il folosesti
stiu, si eu sunt un agranat ne-norocit. asa sunt toti fanii lui basescu cu b mic, care vine de la betiv(inportant e k tu sa crezi ce spui). niste angrenati, agranati(ba, cum se scrie cuvantul asta?!) care injura.
Nu fiti suparati pe edy: a invatat conjugarea in clasa cu Vanghelie, care este. Apoi mandru de asta a iesit, ca un intelectual, pe bloguri.
cum a tunat si v-a adunat unul si unul. sinteti tari. lipsa argumentelor naste etichete si prostie cit incape.As scrie base cu b si mai mic dar ddin pacate nu este o litera mai mca. si apoi ce naiba sa spuneti si voi. nu aveti ce. Nu base cutreiera circiumile patriei, nu el ia o cinzeaca cu betivii patriei, nu el bate pamintul cind danseaza in bodegile patriei. Dar ce naiba sa astepti de la un marinar cu comportament de mus si de la nevasta fosta chelnarita.Tot inainte. Avem ce meritam. nu a,m votat niciodata si nici acum nu ma duc. Asa ca pe bulrtinul meu de vit puteti trece ce vreti ca fraude sinteti campioni.Stiti vorba aia “tu votezi cu cine vrei ca din urna iese cine trebuie.De aia nu am fost si nici nu ma duc. Nu sint papagal
Cu pramatismul care mă caterizează încă de la întronizare, vă zic vouă: Ce mai grobiem azi?
edy,
asa, si?
edy
la tine se remarcă lipsa labei
drepte
edy,
Ceva te deranjeaza. Ceva ce nu ai. Dar ceea ce ai deranjeaza pe altii.
sarut-mana doamna,
n-aveti o flatulenta in plus si pentru edy?
edy, uite un domn cu doctorat de la Kings College, care explica f bine niste chestiuni. noi suntem mai tampiti, de adunat eram adunati de mult aici, acum ai aparut tu, dar asta este doar un detaliu.
ia si citeste analiza lui Mihail Neamtu de pe hotnews si spune-ce ce concluzii ai tras. p’orma, mai stam de vorba. compris?
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6304727-pnl-crin-antonescu-deriva-liberala-mihail-neamtu.htm
@edy – ok, da-ti cuvintul ca nu votezi nici acum si-ti dau si eu adresa unei farmacii deschise, iei un calmant pe baza de plante, ajuta. La logica nu, dar te scoate din criza, ca vad ca suferi de ieri.
eduarde, iti mai prezint un betiv si grobian. citeste-l aici:
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6304727-pnl-crin-antonescu-deriva-liberala-mihail-neamtu.htm
edy,
mai ia una: http://www.napocanews.ro/2009/10/johannis-primarul-sase-case-este-cercetat-de-dna-dovada.html
Băi, lăsaţi flatulla-n pace! Ascultă comanda la mine!
Ovidiu Muşetescu, tarabagiul privatizărilor PDSR şi-a naţionalizat duhul. Altul care a murit în patul lui!
afro: ti-am spus de atatea ori sa nu mai citesti acelasi lucru ca si mine :-p
@aurelian
ciuda, ciuda, l-am postat cu 4 minute inainte!
geoană şi crin au început să-şi dea la gioale
mai devreme la realitatea tv, un edy catre Basescu: “ati dat jos guvernul…”
No comment!
Johannis are o voce ceva mai astenică decît la precedenta descălecare în Bucale.
Consumam neuronii de pomana.
In toata lumea capitalista, banii fac legea.
Daca unuia cu bani i se pune pata pe ceva, schimba legi, cumpara oameni, invarte lumea dupa interesul lui.
La noi, capitalul s-a strans in buzunarele tovarasilor. Ei ne conduc, indiferent de partidul din care fac parte.
Toate partidele au in zonele de conducere oameni care gandesc intr-un anume fel, si, in fapt, partidele sunt niste cioburi ale unei oglinzi care-a fost PCR-ul, care s-a spart in 89, ca mod de lucru, ca disciplina, si ca luare a deciziilor.
Acesti conducatori au in sange un mod de a spune ceva, si a face altceva. Da, agenda presedintelui are lucruri minunate pentru noi, dar cate s-au realizat?
Apoi, armata de pe vas si obisnuinta de a comanda fara consultari il transforma pe Basescu intr-un personaj incomod oamenilor neobisnuiti cu disciplina militara, cum sunt eu.
Autostrazilor trebuia sa le dea drumul ca proiectare strategica cand era ministru.
Nu trebuia sa promita tzepe.
Nu trebuia sa fie atat de pornit pe 322. (Eu am votat la referendum ca sa ramana presedinte.)
Cu reducerea numarului de parlamentari, avem o problema la calitate, nu la cantitate.
Toate bune!
Nedo, ai inceput sa ma iei la dvs?
Nu voi vota cu cel mai prost din curtea scolii.
Am fost rau gratuit, sterge ultimul comentariu.
@parafaragaramus, e binişor. Pentru a fi mai convingător mai străduieşte-te niţel la forma în care haleşti bullshitul. Mai cu graţie! Am şi o veste bună. Sunt deja cîţva mai slabi de Constituţie pe aici. Încearcă pe ei, că provin din acelaşi subsol cu cel din care te-ai conectat.
Puteti s-o-ntoarceti pe toate fetzele, asta nu e politica, ce se face in Ro. Si nu vad de ce ar preocupa interpretari d-ale constitutiei pe un om de rand, normal la cap. Decat daca esti in vreun partid, sau sustinator. Eu refuz sa sustin pe cineva, cat timp nimeni nu ma convinge. Merg la vot, sa aleg varianta cea mai putin proasta, si d-aia tot mestec tastatura asta, sa vad ce si cum. Bag sama ca sunteti profi’…
Daca Marius crede ca legile se aplica in teritoriu, puteti sa-i transmiteti sa coboare la mine in subsol, sa-i detaliez.
Aici e plin de cacat.
Asa ca ceva trebuie sa fac cu el.
Cred ca de fapt sunt o planta.
Aceasta “majoritate parlamentara” are un viciu din nastere:cum poate doctrina liberala sa accepte ca viabila doctrina socialita si invers.Diferentele sunt atat de mari, incat rezultatul nu poate fi decat unul de conjunctura, care nu ne da nici o garantie ca va functiona si dupa alegeri.Cand interesele proprii, care acuma coincid, fiind canalizate doar impotriva lui Basescu, (uitand ca nu e vorba de Basescu ci de Presedintele Romaniei),nu vor mai coincide si va conduce la o alta criza politica in cel mai scurt timp.Ca sa nu mai vorbim de profitorii de drept, UDMR si reprezentantii minoritatilor, care doar cumpara si (se)vand.
http://basescupresedinte.ro/blog/-este-klaus-johannis-potrivit-pentru-funcia-de-prim-ministru.html
Chiar ar vrea cineva un asemenea premier?
Mihai, ai dreptate. N-ar avea ce sa caute PNL langa PSD.
Dar nu-mi spuneti ca PDL-ul n-are afacerile lui, la fundatie.
[...] de cei care au făcut shopping de branduri nemţeşti la [...]