90 000 într-unul singur
Sînt mari şanse ca rezultatul alegerilor ăstora să fie chiar mai strîns decît cel din 2004, ca diferenţa dintre învingător şi învins să fie sub un procent (sîmbătă seară, estimările pentru uz intern dădeau un scor de 50-50 – informaţiile le am din interior). La o prezenţă la vot de 50% (9 milioane) 1% înseamnă 90 000 de votanţi. Adică 9 000 de bucureşteni, 2000 de clujeni, 2000 de constănţeni, 2000 de ieşeni, 1500 de braşoveni şamd, dacă luăm drept criteriu mărimea oraşelor.
E suficient ca aceştia să stea acasă pentru ca Geoană să fie noul preşedinte, pînă în 2014, Adrian Năstase, preşedintele celui mai mare partid de guvernare, Vanghelie stăpîn pe Ministerul de Interne, Hrebenciuc pe servicii, Oprişan, Mazăre şi Nica pe buget, SOV, Voiculescu şi Patriciu, pe companiile statului, Fenechiu şi ceilalţi, pe ce a mai rămas şi iliescu peste toţi.
E posbil ca mîine, 90 000 de oameni să zică “votul meu nu contează” şi să stea acasă? Da, e foarte posibil. Fiecare va zice că nu se întîmplă nimic dacă el nu se duce la vot, că oricum nu stă Băsescu în votul lui. Ceea ce uită ei e că următorii cinci ani din viaţa noastră sînt decişi de voturile individuale.
Nu e o decizie ce implică o mare responsabilitate, poate interveni o mică lene, o coadă mai mare la secţia specială, o ploaie, o oră în plus în mall, frigul, comoditatea, traficul, o mică distracţie. Nu e ca şi cum ai lipsi de la serviciu, sau de la ziua celui mai bun prieten sau de la nunta unui fost coleg de facultate. Nu te trage nimeni la răspundere individual, nominal, nu-ţi bate nimeni obrazul. Şi oricum, la cîte milioane de votanţi sînt, eşti convins că votul tău nu contează şi, implicit, nici absenţa ta. La un asemenea număr responsabilitatea e imperceptibilă, e aproape inexistentă.
Soarta noastră în următorii 5 ani (adică atunci cînd vom avea 25 de ani, 34, 40 sau 47) nu stă în votul meu. Nici în al meu. Nici în al meu. Nici în al meu…şamd. Mă rog, nu am loc şi nici timp să scriu asta de 90 000 de ori. Şi cu toate astea, un preşedinte ales şi validat nu are în spate 51% sau 55% din voturi, ci 3 548 238 sau 4 123 781 de voturi individuale. Tot atîţia oameni care au binevoit să iasă din casă şi să se ducă la vot. Al cui vot e mai important? Există voturi care atîrnă mai greu, care valorează dublu sau triplu? Nu. Toate sînt egale. Toţi sînt responsabili în mod egal. 4 123 781 de oameni care gîndesc în acelaşi timp: votul meu l-a făcut preşedinte şi a decis soarta României pe următorii 5 ani au toţi dreptate. Votul meu l-a făcut preşedinte. Dar dacă ar gîndi toţi, cei 4 milioane, în acelaşi timp, “nu mă duc la vot, oricum votul meu nu contează”? Ninel Potircă ar ajunge preşedinte. Sau Becali. Sau Vadim. Sau Geoană. Numai că în cazul lui Geoană nu e nevoie să stea acasă 4 milioane de alegători, 90 000 sau 40 000 sau 15 000 sînt suficienţi. Vor fi atît de împrăştiaţi geografic, în atîtea medii, încît nimeni nu-i va şti niciodată pe toţi. Vom şti că un prieten, o rudă, un vecin, un coleg de serviciu n-a mers la vot. Nu e grav, e doar un vot, la urma urmei Geoană a cîştigat la 35 000 de voturi diferenţă, doar n-o fi cîştigat doar din cauză că a lipsit prietenul, ruda, colegul sau vecinul nostru.
Cazul ăsta se va repeta în cîteva zeci de oraşe sau mii de sate, în mii de anturaje. Şi nimeni nu se va simţi responsabil, sînt atît de mulţi care cară această greutate încît va fi părea uşoară ca un fulg, atît de uşoară încît n-o vom simţi, nu va fi nicio povară. E ca şi cum 15 oameni ar căra un şifonier. Obosit sau pur şi simplu lipsit de chef, unul dintre ei îi va da drumul. Şifonierul va putea fi cărat mai departe, fără să simtă prea mult absenţa celui care a renunţat. Dar ce se întîmplă cînd toţi, în acelaşi timp, îi vor da drumul, bazîndu-se că-l ţin ceilalţi?
A spune că votul meu nu contează e ca şi cum aş spune: “Sînt dispus oricînd să renunţ la un minut din viaţă.” Dar ce te faci dacă oricînd înseamnă în fiecare minut?
PS. Geoană nu numai că nu e capabil să înţeleagă ce se întîmplă în jurul lui, dar nici măcar nu citeşte ceea ce i se dă mură în gură. Cei din staff-ul lui Geoană au rămas şocaţi cînd şi-au dat seama că lui îi fusese lene şi să citească materialele lor, darămite să le reţină sau înţeleagă. De gîndit cu propria minte nici nu se pune problema. Chestia asta mi-a spus-o cineva din staff-ul lui Băsescu, cineva care mi-a mărturisit că, după confruntare, în loc să fie fericit că Băsescu l-a umilit pe Geoană, a rămas îngrozit gîndindu-se că un asemenea incompetent, un asemenea îngălat mintal, ţintuit la patul prostiei de lenea de a gîndi are şanse reale să ajungă preşedintele României. Acelaşi sentiment l-am avut şi eu şi prietenii mei uitîndu-ne la confruntare: satisfacţia că Băse a cîştigat confruntarea a fost umbrită de perspectiva teribilă că un non-individ ca Geoană ar putea să ne fie preşedinte 5 ani, pînă în 2014. Bucureşltenii au mai făcut tîmpenia asta, aducîndu-l pe Oprescu la Primăria Capitalei. Ei sînt cei care ar trebui să iasă la vot în număr cît mai mare, tocmai că sînt păţiţi. Doar o mobilizare puternică a votanţilor din urban (mai ales din Transilvania şi Bucureşti, care la primul tur au stat prost la prezenţa la vot) îi poate împiedica pe Geoană, Hrebenciuc, Năstase, Iliescu, Mazăre, Oprişan şi ceilalţi să preia puterea totală în România, politică şi economică, puterea de a scoate justiţia pe tuşă şi de a stopa orice încercare de reformă a statului.
PS2. Puteţi, ba chiar vă rog, să vă jucaţi de-a pronosticurile, atît în ceea ce priveşte prezenţa la vot, cît şi scorurile celor doi candidaţi. Eu zic prezenţă 52%, Băsescu 50.4%, Geoană 49.6%.
PS3. Mîine În ziua votului nu voi mai scrie niciun articol nou dar voi reveni cu update-uri la acesta.
Am preluat leapşa de la Reporter Virtual şi o dau mai departe lui Doc, Ioan T Morar, Cristi Pătrăşconiu, Cristian Preda, Fish Eye, Nedormitul, Markething,
UPDATE 1. Lista secţiilor de votare (din ţară, speciale şi din străinătate)
UPDATE 2. Sînt răcit cobză. Ba chiar gripat. Porcin, posibil. Ziceţi-mi un loc aglomerat, cu mulţi pesedişti.
UPDATE 3. Alin Fumurescu – …scuzaţi-mă, da nu mai aveţi scuze!
UPDATE 10.03. Prezenţa la vot în republica Moldova, la ora 09.00, de 4 ori mai mare decît în primul tur. (Hotnews)
UDPATE 10.10. Una din tactici este să fie aduşi la secţiile speciale cîteva sute de votanţi, care să ţină ocupată secţia pînă la 21.00. Pesediştii o vor folosi în Bucureşti şi în alte oraşe mari. Propriu zis nu e ilegal. Aduci 4-500 de oameni din judeţ şi îi aşezi la coadă la secţia din Gara de Nord.
UPDATE 10.22. O excelentă analiză a confruntării celor doi candidaţi, Eugen Istodor – Mircea Deaca: Basescu vs Geoana sau De Gaulle vs Petain
UDPDATE 10.25. Ce comentează un cititor la articolul din update-ul anterior:
@fem!: N-a fost fair Preşedintele nici de data asta. Cum să vii cu chestii deştepte cînd discuţi cu Geoană?! Îl ataci sub centură dacă faci aşa.
UPDATE 10.37. Iliescu: “Şi în plan intern, şi în plan extern, ultimii 5 ani au fost pierduţi” (!!????) Pentru el şi clica lui, da, au fost pierduţi. Cred că asta a vrut să spună, altfel declaraţia lui e de neînţeles, în condiţiile în care în 2007 am intrat în Uniunea Europeană, românii au libertate de mişcare în toată Europa, Republica Moldova, şi cu ajutorul şi influenţa României, a scăpat de comuniştii rusofili (asta-l doare cel mai mult pe Iliescu), s-a introdus cota unică, justiţia a început să funcţioneze cît de cît (timid, dar a început), PIB-ul şi veniturile aproape s-au triplat. Cinci ani cu Năstase preşedinte şi PSD principalul partid de guvernare, astăzi România era un teritoriu pustiit.
UDPATE 10.48. Geoană (ţineţi-vă bine, e tare de tot, nu citiţi în timp ce duceţi cana de cafea la gură): “Miza alegerii viitorului preşedinte depăşeşte persoana unui om, este vorba de două viziuni” Gata, v-aţi liniştit? Persoana din omul din voi s-a oprit din rîs? Ok. Acum să cităm din analiza lui Mircea Deaca vis-a-vis de cei doi candidaţi: “Enunturi ca: “am o viziune”, “am un ton civilizat” , “o singura Romanie” “un nou inceput”, un model social”, “un proiect anticriza” pot fi redefinite ulterior si raman generalitati atata vreme cat nu sunt descrise in detaliu. Pare un fel de fraza de genul “am un proiect pentru o problema: criza, socialul, politica liberala, dar nu va spun acum care anume”.Antonescu spune in comentariu la o zi dupa: Geoana a prezentat un program, o viziune sau o filosofie. Este fals, Geoana a prezentat doar ideea ca ar avea un program, o viziune sau o filosofie.“
UPDATE 11.09. Mă duc la vot. Wish me luck. E bine să mergem dimineaţa, ca scorurile să fie apropiate de acum, să nu plece Geoană cu avantaj.
UPDATE 11.25. Scoruri la 9.30
INSOMAR Geoană 52%, Băsescu 48%
CCSB Geoană 51.5%, Băsescu 48.5%
Sursa: sutu.ro
UPDATE 13.32. Secţie specială la care se poate vota lejer (nu erau decît 10 persoane): Secţia 0636 de la Spitalul Caritas, Str. Traian nr. 29, Sector 3.
UPDATE 13.35. Geoană creşte, Băsescu scade. La ora 11.00 Geoană ajunsese la 53-53.7% iar Băsescu era la 46.3-47%.
UPDATE 13.41. Prezenţa la vot în străinătate: dublu faţă de primul tur. (Hotnews)
UDPATE 14.12. Fish Eye – Un pumn în cap
UPDATE 14.20. Prezenţa la vot la ora 10.00
Naţional: Turul I – 6.17%, Turul II – 7.52% (+22%)
Urban: Turul I – 5.65%, Turul II – 6.98% (+24%)
Rural: Turul I – 6.88%, Turul II – 8.27% (+20%)
Raport prezenţă Rural-Urban:
Turul I – + 22%
Turul II – + 18%
Prezenţă în Bucureşti:
Turul I – 5.16%, Turul II – 6.44%
UDPATE 14.34. Prezenţa la vot la ora 13.00: 24.01% (în turul I era de 20.96%)
Naţional: Turul I – 20.96%, Turul II – 24.01% (+15%)
Urban: Turul I – 20.12%, Turul II – 23.32% (+16%)
Rural: Turul I – 22.10%, Turul II – 24.94% (+13%)
Raport prezenţă Rural-Urban:
Turul I – + 10%
Turul II – + 7%
Prezenţă în Bucureşti:
Turul I – 19.71%, Turul II – 23.24%
UPDATE 14.43
Situaţia pe judeţe (creşterea prezenţei faţă de primul tur – media naţională +15%):
Cluj +17%
Timiş +24%
Arad +12%
Teleorman +15%
Bucureşti +18%
Suceava +8%
UPDATE 14.59 Fiefurile lui Geoană au o prezenţă foarte bună la vot, cele ale lui Băsescu, mult mai slabă.
UPDATE (via Sebastian Lăzăroiu)
CSOP, la ora 13.00 – Geoană 51%, Băsescu 49% (dimineaţă era Geoană 52.5%, Băsescu 47.5%). Se estimează că prezenţa la vot va fi de aprox 62%, adică cu 9% mai mult decît în primul tur şi se presupune că aceşti noi veniţi vor vota în majoritate cu Băsescu.
UPDATE 16.20. Televiziunile au început deja isteria FRAUDĂĂĂĂ! Asta înseamnă că sînt şanse destul de mari ca pînă diseară Băsescu să ia avans în faţa lui Geoană.
UPDATE 17.52. CSOP ora 16.00 Geoană 50.4, Băsescu 49.6
UPDATE 17.58
Prezenţa la vot la ora 16.00: 40.10% (în turul I era de 36.19%)
Naţional: Turul I – 36.19%, Turul II – 40.10% (+11%)
Urban: Turul I – 33.69%, Turul II – 37.51% (+11%)
Rural: Turul I – 39.62%, Turul II -43.66% (+10%)
Raport prezenţă Rural-Urban:
Turul I – + 18%
Turul II – + 16%
Prezenţă în Bucureşti:
Turul I – 32.42%, Turul II – 38.05%
UPDATE 18.42 În continuare Transilvania stă prost la prezenţa la vot.
UPDATE 18.44 Turcescu, pe Twitter: la ora 17.00, Băsescu i-a luat faţa lui Geoană.
UPDATE 19.22 Totul se joacă la limită. Niciodată nişte alegeri prezidenţiale în România nu au fost atît de strînse. Am făcut diferenţa în 2004, o putem face şi acum.




Decembrie 6th, 2009 at 04:05
habar n’am ce’o sa fie miine.
in mod normal (normal in tzara anormala ?) ar trebui ca base sa cistige fluierind, desi, dat fiind fortzele ce i se opun visceral, nu’i dadeam nici o sansa acu’ citeva zile.
chiar ziceam c’ar fi o mica victorie personala dac’ar atinge 45%.
nu stiu daca dezbaterea aia, pe care n’am vrut s’o vad, poa’ sa schimbe ‘ntr’atit situatzia, pentru ca exemplu’ din descrierea lu’ alicuza se repeta in mii de locuri, si nu in minunata viana, ci la’ cucuietzi, dabuletzi, si alte esti, un’ reprezentantzii basescului vor fi impreuna cu ei insisi, pe cind ceilaltzi vor fi singuri gramada.
Decembrie 6th, 2009 at 04:09
Da, participarea va fi peste 50%
Decembrie 6th, 2009 at 04:21
49.12% Geoana…
Decembrie 6th, 2009 at 05:00
49,12% e deja gigantic, plus că e contestabil, la mintea lui Joiană. O participare de 54-57% ar fi adevărată în a demonstra impactul mediatic al unicei confruntări, în zona a 58% și peste încep să mă întreb de autobuze prostănace, mai jos de 52 la sută = scîrba mai mare decît orice fel de dorință, rezultat imprevizibil. Normal, în marja 54-57 urnele ar trebui să producă măcar 2% diferență pentru Băsescu.
Decembrie 6th, 2009 at 05:44
Daca se va ajunge la 55% sau peste, sunt sigur ca va castiga Basescu. Totul depinde de tineri, ca in ’89 si in 2004.
Decembrie 6th, 2009 at 05:46
[...] e 50-50. Hai sa ne imaginam ca ultimul sondaj e adevarat. Mi-a placut analiza pe care o face Bleen aici. Este un text pro-Basescu, am sarit peste pasajele in care explica de ce sa nu-l votam pe Geoana. [...]
Decembrie 6th, 2009 at 06:36
eu am convins mai mult de 5
chiar daca in unele cazuri e vorba numai de anularea votului cu propria mina.
Decembrie 6th, 2009 at 06:49
Daca tot nu dorm pina la ora asta, am plecat la vot. Dar, DAR… daca ma trezesc si vad ca absenteismul e ridicat, nu stiu ce va fac!!
Decembrie 6th, 2009 at 07:46
[...] PDRTJS_settings_659720_post_290 = { "id" : "659720", "unique_id" : "wp-post-290", "title" : "Haide%C5%A3i+s%C4%83+haidem+la+vot%21", "item_id" : "_post_290", "permalink" : "http%3A%2F%2Ftazdingoo.wordpress.com%2F2009%2F12%2F06%2Fhaideti-sa-haidem-la-vot%2F" } De ce? Vă explică Bleen mai bine aici [...]
Decembrie 6th, 2009 at 07:58
santem 4 membri in familie votam basescu….plus avem o mamaie care era psd-ista am convins-o tot pt base….mai stiu o familie care tot base …doamne ajuta….eram in brasov la revolutie doua nopti in strada nu uit asta ….brasovultrebuie sa iasa masiv la vot
Decembrie 6th, 2009 at 08:07
Tu spui:
Nu e o decizie ce implică o mare responsabilitate, poate interveni o mică lene, o coadă mai mare la secţia specială, o ploaie, o oră în plus în mall, frigul, comoditatea, traficul, o mică distracţie. Nu e ca şi cum ai lipsi de la serviciu, sau de la ziua celui mai bun prieten sau de la nunta unui fost coleg de facultate.
Pe de altă parte, bătrâneii de la oraşe şi sate au au program fix: la prima oră, fie ploaie, fie viscol, mai ceva ca Ana lui Manole (şi la fel de sinucigaş ca ea) merg la votare pentru linişte, Iliescu, Vanghelie, etc.
Decembrie 6th, 2009 at 08:25
WordPressul e varza, cel putin al meu. Ce va pot spune e ca TOG isi va lua una bucata nevasta si doua bucati copilasi si la pranz se va minuna inca odata de prezenta masiva si va vota cu zambetul pe buze.
Decembrie 6th, 2009 at 08:30
@ Turnofftheglory
da, nici la mine nu merge. chestii tehnice. eu am plecat înspre secție
Decembrie 6th, 2009 at 08:46
http://l.yimg.com/a/i/ww/news/2009/12/04/traffic.jpg
faceti un cut pe semafor + semn si transformati-l in avatar !
Decembrie 6th, 2009 at 09:12
Apel catre votanti:
“Sa ne miscam mai cu talent. Sunt oameni la coada care asteapta, in timp ce unii se misca in sectia de votare ca la parada modei. Ganditi-va si la cei de afara. Multumesc!”
Decembrie 6th, 2009 at 09:16
Doamne ajuta!
dimineata va avea geoana scoruri mai bune, iar pe seara al nostru? gen intai ruralu, apoi urbanu? sau batranii/tinerii?
Decembrie 6th, 2009 at 09:26
Buna Dimineata, si “Politeía” a cazut de la ora 4:00.
Decembrie 6th, 2009 at 09:34
Buna dimineta Theophyle,
La mine merge Politeia
Decembrie 6th, 2009 at 09:38
rural vs urban va avea o importanta mai mica(parerea mea). mai degraba “nehotaratii” de la turul I, care s-au hotarat acum, cand au vazut cine e Prosty; aia de au facut varful ala de rating de care pomenea Turambar pe blog la el.
, ba pe bloguri, recent. Daca mai era o intalnire cu Geoana, nu mai existau problemele astea, dar asa, l-au protejat si placut uscat…
In turul I, au votat din urban destui PNL-ul, tinerii aia pt care compusese Bleen un eseu “target”
Poate o mai fi recuperat Base din ei, ba cand i-a tras-o lui Geoana, care era malefizat&thulbhurhat
Adie un vanticel, sa vedem.
Decembrie 6th, 2009 at 09:39
Basescu: 51%
Geoana: 23%
Te poti astepta la orice de la Geoana …
Decembrie 6th, 2009 at 09:40
La Timisoara, la sectia de votare la care am votat eu, buletinele se introduc intr-un cub imens de sticla. In cadere unele se deschid si se vede clar stampila. Se vede insa si pe cele inchise, ca este votat primul candidat. Am stat incantat si m-am uitat la “cub”, pina ce un individ din comisie m-a intrebat: ce e? I-am raspuns printr-un zimbet larg. Mi s-a parut ca il infurie bucuria mea. O fi fost reprezentant al partidelor rosii. Sper ca cei din sudul si estul tarii sa nu ne traga inapoi, cu 20 de ani!
Decembrie 6th, 2009 at 09:45
Daca in anii anteriori votam de obicei seara, de data aceasta m-am dus la vot inca de dimineata. La 9.15 votasem deja. Am pus stampila pe primul dintre ei…:)
Deci si tinerii pot vota dimineata. Am votat intr-o sectie speciala din Cluj, la un spital, unde nu era nimeni. Acu’ 2 saptamani, acolo era batalie… bine, era pe la 19.00.
Basescu: 51%
Geoana: 31%,Antonescu: 9%, restul:19%
Decembrie 6th, 2009 at 09:46
Am participat la Revolutie in Sibiu, acum 20 de ani. Era la fel de cald afara ca si acum. Realizez ca acum se va incheia cu adevarat Revolutia. Ceea ce va urma dupa vot, va fi doar finisarea si slefuirea ei. Pina va ajunge un diamant adevarat mai avem, dar el a fost scos la lumina si nimeni n-o sa-l mai poata confisca pentru el. Au trecut 20 de ani din viata mea, pina la urma o experienta extraordinara de viata, cu bune si rele, se incheie un capitol si va incepe altul. Undeva sus s-a hotarit de mult ca acest popor si-a incheiat martiriul si nici macar nu mai depinde de noi acest lucru. Voi merge la vot ca sa-mi inchid cercul meu personal, asa cum am inchis nenumarate alte cercuri, ca fiecare dintre noi. Sa fiti iubiti!
Decembrie 6th, 2009 at 09:47
Fi`miu, “dement si scelerat” din piata Operei (Timisoara), imi scrie ca a votat deja.
La sectia speciala (Coplexul studentesc). Eu mai am timp.
Decembrie 6th, 2009 at 09:56
Votat la 7.45. erau numai oameni care vor liniste p-acolo
si nici nu puteam vedea ce mai e prin urna 
de pe la ce ora om putea incepe sa speram?
in 96 eram f increzator; acum mi-e frica
Decembrie 6th, 2009 at 10:05
@victor L Ma bucur sa aud ca studentii voteaza cu TB. In primul tur li s-a bagat pe gat crinul.
Decembrie 6th, 2009 at 10:09
Vin rinocerii!
Ia uitati pe ce culmi ale umorului a urcat grupul de intelectuali finuti si plini de bun simt care bea psd cu lamaie.
http://www.facebook.com/home.php?#/photo.php?pid=2831674&id=140953719711
Decembrie 6th, 2009 at 10:09
emotii?nu moare nimeni de atata lucru!
Decembrie 6th, 2009 at 10:41
sunt din sud, dintr-un judet rosu.
Eu si familia mea (6) votam Basescu. Prietenii , la fel .
Basescu 52%.
Decembrie 6th, 2009 at 11:16
iliescu impartind calendare “neelectorale” la sectia de vot . asta nu e mita ?
Decembrie 6th, 2009 at 11:20
@Platon
E bine ca în ziua votării Iliescu să apară pe toate canalele şi să-i facă reclamă lui Geoană. E un ajutor nepreţuit şi un şut în cur către secţia de vot pentru cei care aveau de gînd să stea acasă.
Decembrie 6th, 2009 at 11:21
Nuuuu. Cum se poate? Eroul electoral al anilor 90? Geoana indemna in direct si live sa voteze lumea cu el. Nu s-a spus nici pas la magaria asta.
Decembrie 6th, 2009 at 11:27
Scoruri la 9.30
INSOMAR Geoană 52%, Băsescu 48%
CCSB Geoană 51.5%, Băsescu 48.5%
Decembrie 6th, 2009 at 11:43
48%, la 10; ar trebui sa inceapa recuperarea, cred
Decembrie 6th, 2009 at 11:49
Bleen, nu sunt in RO. votez clar
citesc pe blogul lui Rogozanu ca iese lumea la vot in orasele mari! e adevarat????
Decembrie 6th, 2009 at 12:00
@macchiavelli, nu stiu cum este in alte orase dar iti pot spune de Constanta. Am fost la vot in jurul orei 10:30 si sunt dezamagit. Intr-adevar era inghesuiala la sectia de votare dar, majoritatea erau cetateni ce se invarteau in jurul venerabilei varste de 60-70 ani, cetateni ce nu ascundeau faptul ca voteaza la indicatia lui mazare.
Ca o conculzie, in Constanta s-a iesit la vot mult mai intens decat in primul tur si cei care au facut-o sunt cei care un interes palpabil, litrul de ulei si kg de zahar. Sper ca tinerii sa isi rupa 20 de minute si sa faca un efort sa anuleze voturile fanilor psd si sa-l trimita pe mazare in Brazilia.
Decembrie 6th, 2009 at 12:02
gata și votarea mea, după 2 ore de așteptat la Colțea
Decembrie 6th, 2009 at 12:08
DACA AM VOTAT EU CARE SUNT INVALID nu exista nici o scuza pentru a nu merge la vot!!!!
Decembrie 6th, 2009 at 12:11
Am votat! La maternitatea Giulesti. Cred ca am stat maxim 15 minute. E drept ca au mai venit dupa mine ceva mai multi, dar merge destul de repede.
Decembrie 6th, 2009 at 12:13
Votat (la Stuttgart de data asta) impreuna cu alti 4 prieteni: 5 votur pro-Base!
Doamne ajuta!
P.S. La ora 10 erau aproape 200 de voturi exprimate! Cei de la mini-coada formata imi spuneau ca in primul tur la ora asta votasera maxim 70 de persoane!
Io zic ca e bine ca iese rumanul la vot!
Decembrie 6th, 2009 at 12:19
Yupiii…mi-am convins socrela !!!!
Decembrie 6th, 2009 at 12:24
Gata, am votat si eu, cu toti ai mei: sase suflete in familia largita, 5 cu Base, unu cu Geoana. Ala, unu, e barbatu-miu.
Ce ziceti, bag divort?
La noi, la Iasi, cam bate vintul pe la sectiile de votare, si la propriu, si la figurat. Nu se prea inghesuie lumea la stampilat. Ma apuc de dat telefoane, poate mai mobilizez ceva cunostinte.
Decembrie 6th, 2009 at 12:32
http://www.youtube.com/watch?v=bbZI-jlptUc&feature=player_embedded
Decembrie 6th, 2009 at 12:33
Sfatul medicului: luati portocale pentru copii!
Consumul regulat de portocale protejeaza impotriva infectiilor virale (mai bine decat orice suc de rosii).
Decembrie 6th, 2009 at 12:34
@Rara: Nu baga divort, oricum, cred ca tu esti bartatul in casa.
Decembrie 6th, 2009 at 12:36
Luati intiotdeauna portocale la voi, chiar si in zilele de duminica, cand iesiti din casa!
Decembrie 6th, 2009 at 12:38
,,Una din tactici este să fie aduşi la secţiile speciale cîteva sute de votanţi, care să ţină ocupată secţia pînă la 21.00. Pesediştii o vor folosi în Bucureşti şi în alte oraşe mari. ”
La ora 12.oo,la aeroportul BANEASA, lavinia sandru impreuna cu 150 oamenii – transmis in direct la A3
Decembrie 6th, 2009 at 12:39
Iata o casa unde femeia are mai multa minte decat barbatul. Nu baga divort, oricum n`o sa priceapa.
Decembrie 6th, 2009 at 12:41
Rara, fii barbata.
Decembrie 6th, 2009 at 12:45
Multam fain de incurajari, culmea e ca omu e de acord ca nea laba trista are un IQ sub medie, dar nu-l suporta pe Base mai mult decit il dispretuieste pe Geoana.
In plus, e liberal, mai bine zis libertarian de-al lui Patriciu. Asta e, nu toate muierile au noroc in viata!
Decembrie 6th, 2009 at 12:46
Vasile Dâncu,16 Iun 2009: Transilvania va decide preşedintele României !
Cât contează Transilvania în alegerile prezidenţiale de anul acesta?
Bătălia se va da în Transilvania, aici cred că va fi un punct-cheie, cei care vor reuşi să strice actualele echilibre de aici vor câştiga. Cine va obţine în toamnă cel mai bun trend pe Transilvania, acela va câştiga.
Când spuneţi că Transilvania va decide preşedintele, la ce vă gândiţi? Care sunt criteriile pe care le aveţi în minte?
Primul criteriu este că Transilvania are un electorat pe care aş vrea să-l numesc autonom. Sociologic vorbind este autonom. În sensul că nu poate fi dus la vot cu zahăr şi ulei, cu autobuzele, din secţie în secţie.
…Oamenii se uită în programele politice ale candidaţilor mai mult decât în alte părţi probabil. Mi se pare că şi memoria este mai lungă, memoria socială, parcă avem mai multe noţiuni despre ce s-a întâmplat în trecut decât în alte părţi. Astea sunt indicatori ale unui electorat care, cred eu, e din ce în ce mai matur.
În Moldova şi în Sud avem cereri de resurse, am putea să le numim aşa generic, directe, bani de la Guvern, să li se facă drumuri şi alte lucruri. Pentru Transilvania, revendicarea este de libertate. Şi înţeleg prin asta următoarele lucruri: vor mai multă autonomie locală, vor să fie conduşi de oamenii lor, vor mai puţină influenţă din afară, mai puţine restricţii, vor să-şi poată valorifica iniţiativele, sunt revendicate proiecte, autostrada Transilvania, este un proiect mare, este şi un proiect politic, a fost îndelung vehiculat ca proiect de toate partidele şi din punctul ăsta de vedere devine un proiect revendicativ: “Asta mi se cuvine”. Dar în rest, ceea ce ar trebui să stimuleze politicienii de la Bucureşti care vor să ia votul aici este ceea ce am putea numi un anumit spirit comunitar. Şi există în Transilvania un anumit spirit comunitar.
Decembrie 6th, 2009 at 12:48
Gata bag divort: mi l-a citat pe CIUTACU! Nu mai suport!
Decembrie 6th, 2009 at 12:52
Eşti nedreaptă Rara, asta e oferta…pe cine naiba să citeze ?
Decembrie 6th, 2009 at 12:59
Ma duc in tirg sa beau o cafea. Am jurat pe Biblie
ca nu mai fac scandal barem duminica.
Decembrie 6th, 2009 at 13:02
Adevarat ai spus Bleen:”"A spune că votul meu nu contează e ca şi cum aş spune: “Sînt dispus oricînd să renunţ la un minut din viaţă.” Dar ce te faci dacă oricînd înseamnă în fiecare minut?”" Nu trebuie sa asteptam sa decida altii in locul nostru. Orice pronostic optimist pentru TB poate fi infirmat pana diseara. Cu durere in suflet va spun ca o vecina de-a mea a carui tata a fost detinut politic l-a votat pe MG. Aici a dus manipularea tembelizoarelor. Iesiti la vot! Nu ne va mai folosi la nimic mai tarziu daca ne vom plange pe soptite!
Decembrie 6th, 2009 at 13:06
La vot! Doua voturi (eu si soata) pentru Base! Sa fie intr-un ceas bun!
Decembrie 6th, 2009 at 13:09
@neverg eu stiu detinut politic pro Iliescu! Peste puterea mea de intelegere!!!
Decembrie 6th, 2009 at 13:15
@Alk, si pe mine ma depaseste. Sa speram ca va fi bine. Ma duc la vot!
Decembrie 6th, 2009 at 13:22
Am votat, dar sunt foarte sceptic. Am vazut mutrele celor care vin sa voteze. Din 5 insi pe 4 se vede ca habar nu au pe ce lume traiesc, dpdv politic. Carne de tun debonara si inconstienta.
Decembrie 6th, 2009 at 13:24
Ponderea o au tot cei in varsta, 65+ . Iar voteaza bunicii ca sa nenoroceasca viitorul nepotilor, dupa ce al lor a fost nenorocit. Dupa vorba unui blogger.
Decembrie 6th, 2009 at 13:29
vârsta a treia a terminat de votat. acum să vedem ce fac persoanele active și tinerii…
Decembrie 6th, 2009 at 13:35
toate persoanele 60+ de ani pe care le cunosc eu il voteaza pe Basescu. hai sa nu-i subestimam pe vârstnici!
Decembrie 6th, 2009 at 13:40
[...] o provocare lansată pe blog, doar nu e nimic de ghicit la mijloc. Pentru că ea vine de la Bleen, subscriu însă fără să mai discut sensul [...]
Decembrie 6th, 2009 at 13:41
Geoană creşte, Băsescu scade. La ora 11.00 Geoană ajunsese la 53-53.7% iar Băsescu era la 46.3-47%.
Decembrie 6th, 2009 at 13:42
chestii promitatoare: prezenta la vot la ora 10 in 22noiembrie era de 6.17%, acuma e de 7.52%
link1 link2
Decembrie 6th, 2009 at 13:49
Locuiesc in onorabilul oras Bucuresti ,dupa unii micul Paris.Niciodata nu am inteles de ce i se zice asa,ca strazi asfaltate si lumini ca acolo nu avem,Nu mai vorbesc de arhitectura,transport in comun,teatre ,muzee,parcuri.Ne mandrim cu cluburi gen Bamboo (surogat de Moulin Rouge) si vedete locale mediatizate excesiv gen sexy braileanca,bahmuteanca ,oana zav,capatos,dive si zane.VOTUL FIECARUIA CONTEAZA.Eu am votat la sectia de votare apoi m-am dus la sectia speciala(de cartier) adica la berarie.Aici , veselie mare, unul era “Geoana” si recita dintr-o carte de Titulescu,altul era “Iliescu” si recita din “opere alese ” vol xiv de Lenin,ceva cu Siberia,altul era chiar Hrebe si recita din “Mein Kampf”.Un spectacol numai pt cei initiati.Unul a zis ceva de Putin si altul zice: care “putina”,aduce una bucata putina cu branza si mamaliga , nici acum nu s-a terminat de halit.(robinetul de bere e intepenit pe pozitia deschis)Doamne ajuta.UPDATE:e revolutie in cartier ,Realitatea din Televiziune nu e aceeasi cu cea de la urne,chiar si babele sunt inspaimintate de un pericol ceausist iar mosnegii o viseaza pe angelina in vis.Rar asa alegeri.
Decembrie 6th, 2009 at 13:51
Tuturor: Va invit la vot si la calm!
Decembrie 6th, 2009 at 13:55
Bleen, daca tot iei sondaje de pe bloguri da si sursa. nu de alta dar cand vezi numele lui Sutu langa niste cifre, iti dai seama ca trebuie sa aplici niste corectii substantiale ca sa iti iasa alea adevarate.
Decembrie 6th, 2009 at 13:56
Am dat sursa.
Decembrie 6th, 2009 at 13:56
În update, nu în comment.
Decembrie 6th, 2009 at 13:58
Gata am votat in Marele Bucuresti cum i se spune pe acilea Parisului. Lume muuulta. Trei ore in frig, ploaie si vant. Ne’am incalzit cu bancuri cu Geoana.
Decembrie 6th, 2009 at 14:02
am votat si noi in tei la sectiile speciale..din pacate cel putin 1/3 din voturi erau la geoana…
Decembrie 6th, 2009 at 14:03
Ai dat-o doar prima data
.
Decembrie 6th, 2009 at 14:08
Din experienta asta PDL va trebui sa invete o lectie pe care ideologii fini din ograda n`au asimilat`o si n`au impus`o la varf.
Ca sa castigi o batalie trebuie sa ai si arme adecvate. Azi lupta se da prin trusturi de presa si televiziune. Singurele care ofera vizibilitate si raspandesc mesajul. nu te poti baza pe buna credinta a catorva intelectuali (inca) angajati de bunavoie in sustinerea ta, si nici pe o mica minoritate de bloggeri cu scaun la cap.
E nevoie de mai mult asa ca: PDL-ule, bai boule de Videanu & CO. Scoateti`va banii din buzunar si bagati`i in propaganda, ca de la Goebbels si Stalin incoace nimeni n`a procedat altfel !
Decembrie 6th, 2009 at 14:11
Bleen, buna ziua.
Stimate domn, te rog fi mai ponderat. Verifica mai atent sursele, asteapta si datele partiale oficiale, si in general iti recomand mai putina emotivitate. Te invit la calm, pentru ca acest blog sa nu devina o “kera porta” pentru kakanii.
Decembrie 6th, 2009 at 14:25
am primit un sms
“Moş Nicolae am fost cuminte/ Adu-mi în dar un preşedinte,/ Dar ţine minte să nu fie/ Un preşedinte jucărie/ Chiar dacă e un pic cam chior/ Vreau preşedinte jucător”
Decembrie 6th, 2009 at 14:26
Intoxicari pentru ProstVotaci: Sutu pune un sondaj inventat din mintea lui de prostanac pe Catavencu, apoi de la el de pe blog da aceleasi sondaje, cu SURSA, ca sa para veridice. Vine VoxPulica (nu e greseala) si da acelasi sondaj cu suc de rosii si portocale.
Adevaratul sondaj este aici: 50/50 pentru Basescu
Decembrie 6th, 2009 at 14:30
Bleen, mai spune ceva! Spune orice. Spune ca sintem aproape. Ca e gata! Ca Geoana si’a epuizat electoratul. Ca incepem sa crestem. Zi-mi ca n-am stat degeaba 3 ore in ploaie la coada.
Decembrie 6th, 2009 at 14:33
Nu pot să vă spun decît că în 2004, la ora asta, Năstase stătea mai bine decît Geoană.
Decembrie 6th, 2009 at 14:34
13:00
T1:20.96%
T2:24.01%
astea arata bine dar cred ca se va inversa chestia asta…
Decembrie 6th, 2009 at 14:36
Hai Bleen nu fa pe mortu’ in papuspi acum…., ce dreak….
Decembrie 6th, 2009 at 14:37
Tuturor: cei care nu ati votat:VOTATI, iar celorlalti le recomand: calm si luciditate!
Decembrie 6th, 2009 at 14:41
update.
Decembrie 6th, 2009 at 14:42
Secţie specială la care se poate vota lejer (nu erau decît 10 persoane): Secţia 0636 de la Spitalul Caritas, Str. Traian nr. 29, Sector 3.
Decembrie 6th, 2009 at 14:43
PS: in cazul in care castiga basescu as vrea sa inregistram mutrele asa-zis-moderatorilor de pe iRTV si antena pentru posteritate… (daca e adevarat ce se zice despre faptul ca patriciu a cumparat iRTV si va lasa “la vatra” mai multi angajati daca iese basescu, s-ar putea sa asistam la sinucideri in direct)
Decembrie 6th, 2009 at 14:50
La 13.00 situaţia e neschimbată.
Decembrie 6th, 2009 at 14:53
Eu nu pot scrie pe blog deloc. 25% la ora doua e enorm. Haide Biruinta!
Decembrie 6th, 2009 at 14:58
cateva informatii pentru cititorii blogului.
la ora 10 csop avea 52.5 g – 47.5 b
la ora 13 csop are 51 g – 49 b
rata participarii va ajunge undeva la 62%.
ceea ce inseamna ca sunt CEL PUTIN 9% care nu au votat in turul I si voteaza acum.
suspectez ca cei mai multi au iesit pentru basescu.
nu vad un motiv sa voteze cu geoana.
Decembrie 6th, 2009 at 15:01
Fiefurile lui Geoană au o prezenţă foarte bună la vot, cele ale lui Băsescu, mult mai slabă.
Decembrie 6th, 2009 at 15:02
http://www.catavencu.ro/geoana_ce_are_n_gusa_o_vrea_pe_ani_pe_tusa-11587.html
Decembrie 6th, 2009 at 15:09
@ bleen
cine ti-a dat prezenta la suceva 8% la ora 14 ca eu sunt din suceva si la toate sectiile prezenta e mai mare ca randul trecut??????????????????
Decembrie 6th, 2009 at 15:10
Am votat şi eu în Regie,la aceeaşi oră ca în turul 1. Au venit mai puţini studenţi şi a mers mult mai repede. Culmea e că nimeni nu votează cu Geoană. Toţi cunoscuţii cu care m-am întâlnit întâmplător au răspuns: cu Băsescu, secret sau nu cu Băsescu
Decembrie 6th, 2009 at 15:12
scuze nu am vazut ca spui cresterea , mi s-a facut rau cand am citit
Decembrie 6th, 2009 at 15:13
daca nu va mobilizati rudele, prietenii, vecinii, bunicii se pare ca pierdem…. urmeaza 5 ani cu prostu-n frunte asa ca aveti motive de mobilizare
Decembrie 6th, 2009 at 15:16
Am votat, printre pensionari care vor liniste. Cred ca am fost doi dintr-o suta care am votat cu al vostru.
Decembrie 6th, 2009 at 15:21
Domnule Lazaroiu multumim pentru update.
Decembrie 6th, 2009 at 15:23
dragi romani din Bucuresti,
iesiti la vot!!!
Decembrie 6th, 2009 at 15:32
trendul pare se se fi inversat pe toate institutele de sondare, mai putin CCSB, unde geoana creste.
asi vrea sa cred CSOP, dar la primul tur a fost au parut a fi un pic partizani basescu.
desi nu ne place, cel mai aproape de realitate a fost, totusi, insomar.
oricum timp mai e si daca se mentine trendul actual eu zic ca vom castiga.
numai sa dea Domnul sa se mentina.
Decembrie 6th, 2009 at 15:32
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6674580-relaxati.htm
Decembrie 6th, 2009 at 15:36
test necajit.
Decembrie 6th, 2009 at 15:37
INSOMAR a fost ok în primul tur fiindcă atunci nu era miză şi aveau nevoie de credibilitate pentru al doilea tur. Oricum, eu am tot atîta încredere în INSOMAR cît am în Realitatea-Caţavencu. Adică zero.
Decembrie 6th, 2009 at 15:38
Scrie o banalitate, cica oferta: 4 luni Iohannis la pret de 5 ani PSD garantat Ilici, parca nu stim! dar sa ma varieze grafica.
Decembrie 6th, 2009 at 15:39
Păcat că Transilvania nu iese la vot.
Decembrie 6th, 2009 at 15:52
nu fitzi defetisti, tovarasi !
Decembrie 6th, 2009 at 15:52
E drept ca Basescu ar fi renuntat s-o mai puna
pe Udrea – prim ministru ?
Cu conditia sa nu iasa lumea la vot
Decembrie 6th, 2009 at 16:03
Un Geoana presedinte si nu mai scapam de PSD in veci. In 2012 cine va castiga oare alegerile parlamentare sub blanda si inteleapta conducere a lui Geoana? In 2014 cine va castiga oare prezidentialele sub linistita majoritate PSD-ista? Si tot asa…
Decembrie 6th, 2009 at 16:06
@ Radu Humor
Da, asa e. Sper ca te-a convins. Daca nu, iti promit ca eu ca udrea nu va fi prim-ministru, numai stai naibii acasa.
Decembrie 6th, 2009 at 16:19
misogin, prostovan si fara umor Radu asta. Si plin de bun simt
Decembrie 6th, 2009 at 16:23
Hai ca mai sunt 5 ore de vot. Geoana nu sta deloc bine la ora asta cu al sau ~ 52%.
Odata cu lasarea intunericului, votantii mai in varsta ai PSD se cam retrag pe la casele lor. Urmeaza tineretul.
Decembrie 6th, 2009 at 16:24
Lasati`l naibii, un caraghios care face umbra pamantului dintr`o prostie chipurile vesela.
Decembrie 6th, 2009 at 16:26
Autodenunt: am convins 2 cupluri de lenesi hotariti sa nu iasa azi din casa sa voteze cu Basescu. 4 voturi asadar. Nu gratis: m-a costat doua carti.
Decembrie 6th, 2009 at 16:27
Hai sa dam fiecare un telefon la cunoscuti. Apoi Inca unul. Si nu va primiti musafirii pe usa fara stampila votat in buleftrin.
Decembrie 6th, 2009 at 16:29
Da-le cartea lui Prosto si manualul de bune maniere. Cred ca e destul sa iasa lumea la vot.
Decembrie 6th, 2009 at 16:30
se ia curentul in sectii in favoarea lui basescu (desi nu stiu cum vine asta), se voteaza multiplu numai cu basescu… etc. stim cu totii dumele…
Decembrie 6th, 2009 at 16:33
a cam iesit la vot si sectoru’ lu’ negoitza…
sa vedem daca o sa conteze
Decembrie 6th, 2009 at 16:33
[...] Bleen [...]
Decembrie 6th, 2009 at 16:34
Bleen,
Apropo de leapşă, bunicii mele îi era tare simpatic “Băşescu”, însă a murit sărăcuţa acum şase luni. Ceilalţi bunici au murit mai demult…
Decembrie 6th, 2009 at 16:44
oare ce se-ntampla, oameni buni ?
de ce s-au blocat informatiile de atata timp ?
chiar nimic nou ?
Decembrie 6th, 2009 at 16:45
ce scriu astia pe catavencu? la irealitatea tv fac spume deja. pe antene nu ma uit.
Decembrie 6th, 2009 at 16:46
multa sanatate, Bleen. sa speram ca vom putea bea de fericire dupa ora 21, asta seara!
Decembrie 6th, 2009 at 16:52
convinsei un amic nehotarit daca sa iasa, mai degraba pro-Geoana
Romania, trezeste-te!
Decembrie 6th, 2009 at 16:53
gata, au venit astia la sectia de votare pana la urma, AM VOTAT!
Decembrie 6th, 2009 at 16:56
O statistica nestiintifica, irelevanta probabil, da macar am facut-o eu:
- 8 din cei 10 posesori de pisici pe care ii cunosc voteaza cu Geoana
- 9 din cei 10 posesori de ciini care imi sunt mult mai apropiati decit ai cu mitele voteaza cu Basescu.
Ala de are un porcusor de Guineea a votat cu Crin si acu e in carantina (a facut porcina).
Decembrie 6th, 2009 at 16:59
@rara, pisicile nu voteaza cu Geoana, sunt prea destepte! Crede-ma am una si-i plac foarte mult portocalele. Rosiile o omoara.
Decembrie 6th, 2009 at 17:04
@maraco, o fi o exceptie, pisicuta ta. Asa cum exista si ciini care se indoapa cu rosii (e drept, nu multi!). Ciinii mei nu maninca portocale, da rad cite 3, 4 morcovi pe zi! De-aia, romanesti, de un portocaliu frumos!
Decembrie 6th, 2009 at 17:05
Am 7o de ani. Am votat Basescu. Cunoscutii, rudele mele au votat Basescu. Cine dracu mai voteaza cu Geoana?
Decembrie 6th, 2009 at 17:12
@rara – poate alea erau jucarii umplute cu talas…
Decembrie 6th, 2009 at 17:16
EU SI FAMILIA AM VOTAT LA PARIS
LUME FOARTE MULTA LA CONSULAT
AM ASTEPTAT APROX.O ORA SI JUMATATE
ERAU F.BINE ORGANIZATI
SE MERGE F.REPEDE
CIND AM VOTAT NOI (PE L PRINZ erau aprox.1000de pers INAINTEA NOASTRA.
CE AM REMARCAT AICI LA PARIS.
LA VOT OAMENI EXTREM DE CIVILIZATI
CRED CA 95 LA SUTA VOTAU BASESCU
CE M-A frapat:
1.TELFOANE PRIMITE DIMINEATA PRIN CARE IMI ERA SUGERAT FAPTUL CA NU ESTE CAZUL SA MA DERANJEZ(incercind sa mi se explice ca TOTI SUNT LA FEL)
2.IN COADA ERAU INFILTRATE GRUPURI DE BIZAROIZI(genul de electorat VANGHELIE) CARE IL INJURAU PE BASESCU SI INCERCAU SA SUGEREZE CA VOM ASTEPTA CEL PUTIN 5 ORE PINA SA VOTAM(nu pareau rezidenti IN FRANTA-cred ca venisera in excursie cu un scop f.precis)
3.SOTIA MEA A ASTEPTAT IN RESTAURANTUL DE LINGA CONSULAT.
IN RESTAURANT UN CUPLU DE BATRINI CARE SUSTINEAU CA GEOANA TREBUIE VOTAT
CIND SOTIA MEA A VENIT SA VOTEZE ERA INTR-O COLERA DELIRANTA(nu ii venea sa creada)
IN FINE, DUPA CIT AM SONDAT EU 95 LA SUTA L-AU VOTAT PE BASESCU
MAREA MAJORITATE ERAU OAMENI SUPERBI:F MULTI TINERI(se uitau la acei instigatori ca la niste extraterestrii°)
ps.
DUPA CE AM VOTAT ,IN MASINA SPRE CASA ,M-am gindit la F.IARU SI L.ANTONESEI……………………..SI MI S-A FACUT O GREATAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Decembrie 6th, 2009 at 17:19
Rara, am niste prieteni care au 3 caini si 3 pisici = 3 voturi portocalii. (Si nu au mai votat de multi ani)
Decembrie 6th, 2009 at 17:19
ORA 13.00
Mircea Geoană – 51,5%
Traian Băsescu – 48,5%
(CURS)
update /
Mircea Geoană – 51,6%
Traian Băsescu – 48,4%
(INSOMAR)
sutu.ro
Decembrie 6th, 2009 at 17:21
Scuze, ora 15.00.
Decembrie 6th, 2009 at 17:25
[...] Ai votat? By diacritica Sau votul tău oricum nu contează? [...]
Decembrie 6th, 2009 at 17:34
in procente distanta scade.
dar e si consecinta, in primul rand, al maririi numarului total de votanti.
in cifre reale, matematic, tot ramane o diferenta de 150.000-160.000 de voturi.
sper sa nu fie insurmontabila.
oricum e de remarcat ca pe intervalul orar 13-15 s-a votat, in continuare destul de echilibrat, cu un plus pentru basesecu, dar nu categoric.
Decembrie 6th, 2009 at 17:34
@Petit Paris
Am votat la Paris de citeva ori, stiu ca se sta mult la coada.Cit de repede se avanseaza cu votul?Cite ore stai pina intri in ambasada?
Adineauri am vorbit cu prietena de pe rue Tournon, pro-Basescu dar care nu va merge la vot ca e coada mare.Pacat.Toti cunoscutii ei(sau majoritatea covirsitoare) de pe la biserica votau cu Basescu.In fine.Deci cum stam?
Decembrie 6th, 2009 at 17:40
La oricare scrutin de pana acum, PDL sau Basescu au castigat cate 1-2 procente. Daca mai punem la socoteala si voturile “occidentalilor” si ale moldovenilor de peste Prut, nu-l vad deloc bine pe Geoana.
Mai sunt 3 ore bune de vot!
Decembrie 6th, 2009 at 17:45
Cine ma poate lamuri daca in estimari sunt luate in considerare si voturile din strainatate?
Decembrie 6th, 2009 at 17:50
Ar trebui sa mearga la vot. Acum birocratia e mai mica. s-a votat mult mai repede peste tot in lume. Mai are timp sa voteze la Paris. Dati-i telefon si rugati-o
Decembrie 6th, 2009 at 17:52
petitParis, mai schimba si tu o virgula, ceva….
Decembrie 6th, 2009 at 18:10
@rockets,
nu cred ca voturile din strainatate se iau in calcul la estimari si nici diseara la exit-polluri.
Decembrie 6th, 2009 at 18:20
Nu, nu se iau în considerare.
Decembrie 6th, 2009 at 18:24
nici eu nu cred ca voturile din strainatate sunt luate in calcul la exit-polluri.
Estimez in jur de vreo 80-90000 de votanti in diaspora, din care vreo 60%~80% pro Basescu, per total.
In fine, vreo ~ 50000 de voturi din diaspora vor veni sigur pt Basescu(e estimarea mea proprie, subiectiva deci, bazata insa pe cifrele de la turul I corelate cu prezenta la turul II).
De fapt, procentul in plus din diaspora(prezenta la vot de acum) sunt convins ca merge tot pt Basescu.
“cei din afara” au fugit de PSD, donc…
Decembrie 6th, 2009 at 18:26
via Exarhu
http://subiectiv.ro/subiectiv/eu-nu-pot-sa-uit/
Decembrie 6th, 2009 at 18:26
E uimitor cati au votat azi, mai ales in urban mare.
Decembrie 6th, 2009 at 18:33
daca procentele pe care le da CSOP, la ora 16, sunt reale, matematic, la o prezenta de 40 % la aceeasi ora, diferenta ar mai fi de circa 55-60.000 de voturi.
cu inca 5 ore de vot din acel moment si cu voturile de afara, neprinse in nimic, dar in numar dr 61.000 tot la ora 16 si probabil covarsitor pro-basescu, ar trebui sa fie bine.
la mustata, dar bine.
Decembrie 6th, 2009 at 18:34
“Purtătorul de cuvânt al PSD, Bogdan Niculescu Duvăz, a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, că penele de curent în timpul alegerilor pe care le anticipa în urmă cu câteva zile chiar s-au produs la câteva secţii de votare.
Duvăz a spus că în cinci secţii de votare, din judeţele Dâmboviţa, Alba, Braşov şi din Bucureşti s-a întrerupt alimentarea cu energie electrică pentru perioade de aproximativ jumătate de oră.”
Decembrie 6th, 2009 at 18:34
va fi strâns, al naibii de strâns. totul va fi decis de electoratul tânâr și activ care va merge la vot pe ultima sută de metri. și ca de obicei, vor rămâne sute sau mii de oameni în afara secțiilor, la ora 21, vociferând că nu pot vota pentru că le-a fost lene să meargă mai devreme
Decembrie 6th, 2009 at 18:35
La ora 16,00, ora Buc, in strainatate votasera, cf. MAE, 61.400! In primul tur, toti votantii de afara au fost 84.000, din care basescu 60 la suta, geoana 15 la suta. In Moldova la ora 16,00 se depasise numarul de votanti din turul 1. A contribuit si Chirtoaca, primarul Chisinaului, cel care statea la dezbatere in spatele lui Basescu, linga blaga, care a dus cu autocarele votantii care abia se asezasera la cozile de la chisinau…
Decembrie 6th, 2009 at 18:40
nu avem nevoie de nici un sondaj,dupa cum vad ca turbeaza la a3 cu frauda inseamna ca e de bine:))
Decembrie 6th, 2009 at 18:41
da, s-ar putea ca diferenta sa o faca tocmai cei de afara, pe care televiziunile nu i-au putut spala pe creiere.
Decembrie 6th, 2009 at 18:43
am mai pornit doua persoane din Bucuresti
Allez Paris!!!!
Decembrie 6th, 2009 at 18:43
Intrebare: “daca un vot ordinar costa 50 de ron, cat a luat geoana ca sa se voteze?”
http://twitter.com/subiectiv
Decembrie 6th, 2009 at 18:45
@andreea
nu e 100% asa.
ei striga frauda preventiv.
stiu ca va fi la diferenta minima si daca nu iese al lor vor urla cat vor putea.
isi pregatesc terenul.
daca le iese geoana, feresca Domnul, nu vor mai spune nimic.
Decembrie 6th, 2009 at 18:49
ce adunatura! ciorbea ii ridica osanale lui vadim,petre roman se uita gales la vadim,parvulescu se uita sub fusta gabrielei
Decembrie 6th, 2009 at 18:51
Am convins şi eu 2 persoane şi prin efect domino încă 2. Ar fi votat cu Băsescu,dar nu se duceau de lene, nu aveau chef să stea la coadă. Le-am zis că merge mult mai repede(e vorba de secţia specială) şi a funcţionat.
Aici a fost uşor, acum mă chinuiesc să conving o altă persoană care nu are de unde alege. Tare greu,nu cred să-mi iasă.
Decembrie 6th, 2009 at 18:51
Turcescu, pe Twitter: la ora 17.00, Băsescu i-a luat faţa lui Geoană.
Nu ştiu cît de credibilă e sursa.
Decembrie 6th, 2009 at 18:53
beey, lua-v-ar naiba ca v-a placut statutul de slugi, de a ajuns sa-mi palpite inima la gindul ca ar putea ajunge presedinte un inconstient ca Geoana. Sa va stea in git flegmele catre Basescu!
Decembrie 6th, 2009 at 18:53
Gata, am mai impuscat unu. Acu m-am intors, am condus la sectia de votare un prieten cu un picior in ghips. Culmea, astuia nu i-am promis nimic, nici macar o carte, era oricum pro-Basescu, doar ca ii era greu sa se deplaseze, si era si cam deprimat. Am facut-o putin pe clovnu si am mai scos un vot. Cu cei 4 dinainte, se fac 5.
Acu imi caut prin toate agendele sa vad, poate oi fi ratat pe careva.
La naiba, NU il vreau pe Geoana!!!
Decembrie 6th, 2009 at 18:54
Turcescu e cu poporul !
Decembrie 6th, 2009 at 18:56
http://twitter.com/turcescu
Decembrie 6th, 2009 at 18:57
e o prostie aia cu turcescu,ce naiba!e site clonat!
Decembrie 6th, 2009 at 18:59
L-am dus si pe socru-meu cu masina la vot. Crede ca va iesi Geoana dar votul a fost pt Base!
Decembrie 6th, 2009 at 19:00
Sutu, printzu comunistoid, zice altceva: http://www.catavencu.ro/primele_ezit_poll_uri-11590.html
Decembrie 6th, 2009 at 19:00
Ce ocupatie are si Turcescu, ne zice cine castiga pe twitter
Decembrie 6th, 2009 at 19:01
Marlanie, Antena 3 a dat rezultate partiale:
http://www.youtube.com/watch?v=7i9A34r__Qs&feature=player_embedded
Decembrie 6th, 2009 at 19:06
Nu vă culcaţi pe o ureche. E la limită. Şi nu porniţi de la premisa că tinerii care ies seara votează majoritar cu Băsescu.
Decembrie 6th, 2009 at 19:07
Mizeria lui Felix si manipularea nu are limite:
http://www.youtube.com/watch?v=7i9A34r__Qs&feature=player_embedded
Decembrie 6th, 2009 at 19:07
Aparitiile la TV ale lui Vadim, Ciorbea, Parvulescu, la ora asta nu fac decat sa-i enerveze si mai tare pe eventualii “nehotarati”. Mai sunt doua ore bune de vot. Daca aceste 2 ore vor fi umplute de Antene si de Irealitatea cu ciutomate baloase, va fi in avantajul lui Basescu. Electoratul PSD-ist si-a incheiat de mult “misiunea” odata cu lasarea intunericului. In cele doua ore ramase se mai duc la vot doar tinerii, ceea ce nu-l avantajeaza deloc pe Geoana.
Decembrie 6th, 2009 at 19:09
Bleen, asta am zis si eu de aseara: tinerii care ar iesi seara nu cred ca mai voteaza ca-n alti ani. aia au alte probleme acum. va fi extrem, extrem de strans. de infarct. daca e la egalitate in tara..si sper sa fie asa…
in alta ordine de idei, asta e mesajul “subliminal” de la Turambar, intelege fiecare ce poate din “rosii galbene vs portocale colorate”.
http://turambarr.blogspot.com/2009/12/honny-soit-qui-mal-y-pense.html
Decembrie 6th, 2009 at 19:18
Am votat la o sectie speciala din Iasi. Cu Basescu.
Era o coada de vreo 100 de persoane. N-a durat decat vreo 40 de minute. Cand am iesit, coada era mai mare. Numai tineri.
Decembrie 6th, 2009 at 19:24
Mai sunt inca doua ore. Hai ca se poate!
Romani nu utati e acum sau peste 5 ani…
Decembrie 6th, 2009 at 19:25
gerula arunca niste procente primite de la Flutur
BASESCU 52%-GEOANA 48%
http://anonymusgerula.wordpress.com/2009/12/06/news-alert-alegeri-prezidentiale-update-ora-1700-sursa-gheorghe-flutur-basescu-52-geoana-48-doamne-ajuta-ora-930-prezenta-la-urne-752-mentiuni-cu-140-mai-mult-decat-prezenta-la-urne-in-pr/
sa fie oare adevarat?
Decembrie 6th, 2009 at 19:27
Pentru cei care stau la 5 minute de sectia de votare si le este lene sa voteze: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6676935-roman-care-locuieste-mexic-mers-600-voteze.htm
Decembrie 6th, 2009 at 19:35
Postare nouă.
Decembrie 6th, 2009 at 19:36
sa ma fereasca dumnezeu de PCR, am votat besescu
Decembrie 6th, 2009 at 19:37
Nici eu nu m-aş baza pe votul tinerilor pentru Băsescu. Nu mai e chiar ca acum 4 ani. Am văzut destui azi care au votat Nu Băsescu,în ciuda antiPSD-ismului declarat. Mă aştept mai degrabă să vină voturi de la cei de vârsta părinţilor mei, cei cu studii. Asta pentru că ei au trecut prin comunism şi mai ales prin perioada Năstase şi ştiu ce înseamnă o conducere PSD. Cei de vârsta mea erau încă în liceu pe vremea aceea şi au impresia că atunci măcar era linişte, lumea trăia mai bine şi odată cu Băsescu a venit corupţia, clientelismul şi mai ales conflictul. Sunt mulţi studenţi care au votat NU Băsescu, pe ideea că “Geoană nu e chiar aşa rău”.
Aşa că nu aştept foarte multe de la tineri în aceste ultime 2 ore. Dar sper că diferenţa aceea mică,de 1-2 procente să meargă înspre ce trebuie
Decembrie 6th, 2009 at 19:46
mergeti la vot, credeti ca-i veti putea suporta pe comunisti daca iese Geoana? va fi horror! mergeti la vot, transilvaneni, nu-i lasati pe altii sa va decida viitorul!
Decembrie 6th, 2009 at 23:36
Citesc ca s-a produs un cutremur in Vrancea. Felicitari dlui Lazaroiu!
=))
Decembrie 7th, 2009 at 00:58
Romania ar trebui sa se cheme de azi BIRUINTA…
Decembrie 7th, 2009 at 03:16
castiga Basescu !
Decembrie 7th, 2009 at 04:58
sa multumim :
TIMISOARA 60%-40%
SIBIU 60%-$0
CLUJ 62-38
si CONSTANTEI – care incepand din acesta seara,nu mai este orasul rosu-53,7-46,3 ptr. BASESCU ( SA VEDEM DACA PRIMARUL MAZARE SE TINE DE CUVANT IN FATA CONSTANTENILOR SI EMIGREAZA IN BRAZILIA-conform celor cateva sute de megapanouri instalate in tot orasul Constanta.